همشهری آنلاین: مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، خام‌فروشی سنگ آهن را عامل عدم تامین مواد اولیه لازم و معطل ماندن ظرفیت تولید این شرکت عنوان کرد.

ذوب آهن

به گزارش همشهری آنلاین، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه تولید این شرکت در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است، گفت: ظرفیت تولید سالانه این مجتمع صنعتی بین ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۴ میلیون تن است که عدم تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن به میزان لازم، عامل اصلی معطل ماندن این ظرفیت تولید است.

یزدی‌زاده با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان در دهه ۴۰، معادن اصلی سنگ آهن و زعال سنگ کشور را اکتشاف، تجهیز و ساماندهی کرد و پایه‌گذار فعالیت‌های مدرن معدنی کشور محسوب می‌شود، گفت: این شرکت امروز به دلیل سیاست‌های نادرست در واگذاری معادن طی دوره‌های مختلف، با مشکل مواد اولیه مواجه شده است در حالیکه سنگ آهن، خام‌فروشی شده و صادر می‌شود.

مدیرعامل ذوب آهن، تعرفه‌های صادراتی سنگ آهن را بازدارنده ندانست و گفت: تا زمانی که خام‌فروشی سنگ آهن صرفه اقتصادی بسیاری دارد، این مواد اولیه به ذوب آهن اصفهان که بزرگترین تولیدکننده محصولات فولادی طویل کشور است، نمی‌رسد.

وی فعالیت اقتصادی و پیشرفت ذوب آهن را در گرو حمایت دولت جهت تامین مواد اولیه دانست و گفت: این شرکت دارای ۱۴ هزار پرسنل است و علاوه بر آن ۱۷ هزار کارگر معادن زغال سنگ کشور نیز کاملاً وابسته به فعالیت این شرکت هستند و در مجموع به طور غیرمستقیم پایداری اشتغال یک میلیون نفر با ذوب آهن اصفهان در ارتباط است.

  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی شرکت ذوب آهن اصفهان
کد خبر 423126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha