گروه حوادث: با گذشت یک ماه از دستگیری دو مرد مرموز که کوله‌باری از مهمات جنگی به همراه داشتند، پلیس آگاهی پایتخت از کسانی که از سوابق مجرمانه این متهمان خبر دارند درخواست کرد ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

29 آبان ماه مأموران گشت مبارزه با مواد‌مخدر تهران، هنگام گشتزنی در شرق تهران به 2 سرنشین یک خودروی پژو مظنون شدند و پس از متوقف کردن این خودرو، در بازرسی داخل آن، 2 قبضه سلاح کلاشینکف و مقدار زیادی مهمات جنگی کشف کردند.

با دستگیری سرنشینان پژو، هر دوی آنها برای انجام تحقیقات تخصصی به اداره یکم آگاهی تهران انتقال یافتند اما متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند درازای دریافت 200‌هزار تومان از یک ناشناس اجیر شده بودند تا اسلحه‌ها را به تهران منتقل کنند و در اختیار مرد دیگری قرار دهند.

اعترافات متهمان در حالی بیان می‌شد که پلیس احتمال می‌داد آنها 2 سارق مسلح هستند که سوابق مجرمانه زیادی در پرونده خود دارند، بنابراین بازپرس پرونده برای شناسایی مردان مرموز از سوی مالباختگان احتمالی، دستور چاپ عکس آنها را در روزنامه‌ها صادر کرد.

مدتی بعد در حالی که تحقیقات درباره این متهمان ادامه داشت، رئیس دادگستری ملارد که 2 سال قبل هدف ترور نافرجام مردی مسلح قرار گرفته و بر اثر شلیک گلوله بینایی یک چشمش را از دست داده بود، با مشاهده چهره یکی ازمتهمان در روزنامه‌ها وی را به‌عنوان عامل ترور خود شناسایی کرد.

با روشن شدن این مطلب، بازجویی از متهمان وارد مرحله تازه‌ای شد و مردان جوان برای انجام تحقیقات ویژه درخصوص شرکت‌شان در ترور نافرجام رئیس دادگستری ملارد به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت انتقال یافتند.

در حالی که با به دست آمدن سوابق مجرمانه متهمان، احتمال ارتکاب سرقت‌های مسلحانه از سوی آنها قوی‌تر شده است، دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 20 با صدور دستور مجدد انتشارعکس متهمان در مطبوعات از کسانی که آنها را شناسایی کرده‌اند خواست با شماره تلفن 55381036 – اداره یکم پلیس آگاهی تهران - تماس گرفته و کارآگاهان پلیس را در جریان بگذارند.

کد خبر 42305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز