همشهری آنلاین: معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قدرت نیروی دریایی تاکید کرد: حضور ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد به منظور تامین منافع کشور ادامه خواهد داشت.

محمود موسوی

امیر دریادار سید محمود موسوی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: تا زمانی که حضور ناوگروه های ارتش برای تامین منافع ایران ضرورت داشته باشد، اعزام ناوگروه ها به آب های آزاد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران نیرویی قدرتمند است، افزود: اگر ما صحنه دریا و آب های آزاد را خالی کنیم، قطعا دیگران از فرصت استفاده خواهند کرد.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران کشوری دریایی است و یک کشور دریایی باید مدام در عرصه آب های بین المللی حضور داشته باشد.

امیر موسوی با اعلام اینکه اعزام ناوگروه های ارتش به اقیانوس اطلس نیز در دستور کار است، گفت: حضور ناوگروه های ایرانی در اقیانوس اطلاس در زمان و شرایط لازم بر اساس نیاز و دستور سلسله مراتب فرماندهی انجام خواهد شد؛ هرچند که پیش از این نیز این ماموریت انجام شده است.

وی درباره تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب با تحریم های ظالمانه روبه رو بوده و کماکان توانسته است روند پیشرفت خود را سپری کند.

معاون عملیات ارتش افزود: پیشرفت هایی که در عرصه های نظامی به دست آمده است به هیچ عنوان قابل مقایسه با سایر عرصه ها نیست و ما اگر در دیگر قسمت ها نیز از بخش نظامی الگو گرفته بودیم، پیشرفت های بهتری حاصل می شد.

امیر موسوی به ساخت جنگنده کوثر و سامانه های موشکی پیشرفته توسط متخصصان دفاعی کشور اشاره و تصریح کرد: تحریم به هیچ عنوان نتوانسته است جلوی پیشرفت دفاعی ما را بگیرد و هر روز می بینیم که تجهیزات به روزتری تولید شده و در اختیار ارگان های نظامی قرار می گیرد.

وی گفت: دشمنان می دانند که سامانه های موشکی کشور چه قدرت باز دارنده ای به ایران اسلامی داده است.

معاون عملیات ارتش همچنین گفت: ارتقا فناوری ها و تجهیزات دفاعی همچنان در دستور کار نیروهای مسلح قرار دارد.

کد خبر 423014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha