همشهری آنلاین: خبرگزاری اسپوتنیک از کشته شدن بیش از ۴۰ زن و کودک در حمله هوایی ائتلاف آمریکا به دیرالزور خبر داد.

جنگ سوريه

به گزارش اسپوتنیک، بیش از ۴۰ غیرنظامی در حمله هوایی ائتلاف آمریکا به دیرالزور کشته شدند. پیش از این در روز پنج شنبه، آژانس گزارش داد که در اثر حملات هوایی ائتلاف بین المللی، ۲۳ غیرنظامی در روستایی در شرق استان دیرالزور زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به منابع محلی، "۴۰ غیرنظامی، بیشتر شامل زنان و کودکان، در نتیجه حملات هوایی ائتلاف بین المللی در روستایی در شرق استان دیرالزور، جان خود را از دست دادند. "

این ائتلاف به طور منظم به شهرها و روستاهای اطراف استان دیرالزور حمله می کند. رسانه های سوریه بارها گزارش تلفات غیرنظامیان و استفاده از فسفر سفید توسط ائتلاف در حملات هوایی مشاهده شده است.

مقامات سوریه از سازمان ملل متحد خواستند تا ائتلاف اقدامات علیه غیرنظامیان را متوقف کنند. نماینده پنتاگون دراینباره اظهار داشت که ائتلاف آمریکا نوع مهمات مورد استفاده در سوریه را افشا نمی‌کند، اما این مهمات با استانداردهای بین المللی مطابقت دارند.

از سال ۲۰۱۴، ایالات متحده و متحدان آن عملیاتی را علیه داعش(گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) در سوریه و عراق آغاز نموده‌اند. این عملیات در سوریه بدون رضایت مقامات رسمی این کشور انجام می شود.

کد خبر 422880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha