همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: تحریم‌ها در حوزه دفاعی موضوع جدیدی نیست. این مساله ما را برای روی پای خود ایستادن و خوداتکایی هرچه بیشتر مصمم‌تر و ایران را در حوزه دفاعی خودکفاتر می‌کند.

حاتمی

امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفت وگو با ایرنا افزود: موضوع تحریم های دفاعی جدید نیست بلکه طی یک دوره طولانی با آن مواجه بوده ایم و با اطمینان می توانیم بگویم که هر بار که این اتفاق رخ داده عزم ما برای روی پای خود ایستادن جزم تر شده است.

وی گفت: پس از جدی شدن موضوع تحریم ها مسائل مختلف را مورد شناسایی قرار داده و راهکارههای مناسب ارائه شد و با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و تدابیر اندیشه شده، به سمت خود کفاتر و خود اتکاتر شدن در حرکت هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که چه میزان از نیازهای دفاعی نیروهای مسلح به دست توانمند ایرانیان در داخل کشور تولید می شود، گفت: ۱۰۰درصد نیازهای بومی ما به دست نیروهای توانمند و با استعداد جوانان کشورمان قابل تامین و تولید است.

وی خاطر نشان کرد: در این ارتباط نگاه اقتصاد دفاعی به ما می گوید به چه میزان نیازهای خودمان را از داخل تولید و تامین کنیم اما اگر ضرورت داشته باشد ۱۰۰درصد نیازهای کشور را تولید خواهیم کرد.

امیر حاتمی در پاسخ به این سوال که مهمترین برنامه شما تا پایان امسال چیست، گفت: تا پایان سال حدود ۶۰ کار را در اولویت انجام قرار داده ایم که هم اکنون لزومی به بیان آن نیست اما در حوزه فضایی با همکاری دانشگاهها و وزارت ارتباطات و نیز در حوزه دریایی خبرهای خوبی را برای ملت عزیز ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داریم.

کد خبر 422578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha