همشهری آنلاین: رییس دانشگاه دافوس گفت: در شرایط کنونی دنیا با روی کار آمدن افرادی که صبغه سیاسی ندارند لازم است که تمامی تهدیدات علیه ایران واکاوی شوند.

حسین ولیوند

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم «حسین ولیوند» امروز- دوشنبه- در حاشیه نخستین همایش ملی واکاوی تهدیدات نوپدید که در دانشگاه دافوس برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: تهدیدات دشمن در سال اخیر شکل جدیدی به خود گرفته است.

وی درمورد برگزاری همایش واکاوی تهدیدات خاطرنشان کرد: در این همایش تهدیدات نوین در هشت شاخه مورد بررسی قرار می گیرد.

سرتیپ ولیوند تاکید کرد: ما معتقدیم که برای مقابله با تهدیدات دشمن قسم خورده ایران اسلامی نیاز به همگرایی آحاد ملت داریم.

وی همچنین به تشریح فعالیت های این دانشگاه پرداخت و گفت: مستشارانی که در جنگ های نیابتی منطقه حضور داشتند در دانشگاه جنگ حاضر می شوند و تجربیات آنها نیز در زمینه جنگ های نیابتی مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس دانشگاه دافوس اظهارداشت: تمام عملیات های نظامی انجام شده در منطقه و جهان حتی رزمایش ها را با استفاده از اطلاعات آشکار و نهانی که به دست می آوریم در دانشگاه جنگ بررسی می شود.

سرتیپ ولیوند با بیان این که دانشگاه دافوس در زمینه تحصیلات تکمیلی فعالیت می کند، ادامه داد: این دانشگاه هر سال در رشته کارشناسی ارشد ۲۶۰ نفر دانشجوی ایرانی و در مقطع دکترا نیز بین ۳۰ تا ۴۰ نفر دانشجوی ایرانی جذب می کند.

وی افزود: دانشجویانی از کشورهای دوست و همسایه همچون پاکستان، هندوستان، عمان، سوریه و چین در این دانشگاه حضور دارند و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز به این کشورها اعزام می شوند.

وی با بیان این که رشته لجستیک نیز به تازگی در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه شروع به فعالیت کرده است، عیادآور شد: رشته ژئوپلتیک را نیز در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان اولین دانشگاه کشور فعال کردیم و علاوه بر دانشجویان نظامی، دانشجویان غیرنظامی را نیز جذب می کنیم.

رییس دانشگاه دافوس تصریح کرد: بیشتر دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند به دلیل سن آنها درکی از دوران دفاع مقدس ندارند که تجربیات جنگ های جهان از جمله دفاع مقدس در این دانشگاه برای دانشجویان بازگو می شود.

سرتیپ ولیوند ادامه داد: علاوه بر بازخوانی تجربیات دفاع مقدس در دانشگاه این تجربیات توسط دانشجویان ایرانی و اساتید ما در دانشگاه های دیگر کشورها نیز بازگو و یادآوری می شود.

وی واکاوی تهدیدات را یکی از وظایف این دانشگاه دانست و اضافه کرد: دانشگاه دافوس به همراه دیگر دانشگاه های نیروهای مسلح کار واکاوی و رصد تهدیدات را به صورت مداوم انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش ملی واکاوی تهدیدات نوپدید امروز با حضور جمعی از فرماندهان نظامی در دانشگاه دافوس برگزار شد.

در این همایش ۴۷ مقاله با محوریت تهدیدها در هشت شاخه مختلف ارائه شد.

کد خبر 422441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha