دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر پایگاه جهانی بیستون گفت: فصل پنجم مرمت پل صفوی بیستون ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

میراث

به گزارش ايسنا؛ صامت اجرایی با اشاره به انجام چهار فصل عملیات مرمت پل صفوی بیستون طی سالهای گذشته، عنوان کرد: از ابتدای سالجاری نیز فصل پنجم مرمت این پل را آغاز کردیم.

وی بابیان اینکه طی سنوات گذشته مرمت پایه‌های سنگی پل و کف سازی دهنه‎های پل انجام شده، تصریح کرد: در فصل جدید مرمت ها که از چندماه پیش آغاز شده کار مرمت بدنه آجری و روی پل را انجام می‌دهیم.

مدیرپایگاه جهانی بیستون از پیشرفت 70 درصدی عملیات مرمت این بخش از پل خبرداد و افزود: سال گذشته از محل اعتبارات ملی حدود یک میلیارد تومان برای مرمت این بخش که حجم زیادی از پل را در برمی گیرد در نظر گرفته شد، اما تاکنون 400 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

وی متذکرشد: برای اتمام مرمت این بخش از پل، 600 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز است که درحال پیگیری و رایزنی جهت تخصیص آن هستیم.

اجرایی تاکید کرد: باتوجه به عظمت این پل و وجود لایه های تاریخی مختلف در سازه آن، کار مرمت بسیار سخت و دشوار است.

وی به اهمیت این پل تاریخی اشاره کرد و گفت: اگر شهرداری همکاری کند و فضاسازی و زیباسازی حریم پل را در دستورکار قرار دهد، می توانیم با انجام نورپردازی و سایر اقدامات مورد نیاز، پلی همچون "سی و سه پل" اصفهان را در بیستون داشته باشیم که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

مدیر پایگاه جهانی بیستون یادآورشد: برای حفاظت از این سرمایه ملی تردد هرگونه وسیله نقلیه را از این پل ممنوع کرده‌ایم تا آسیبی به سازه آن وارد نشود.

کد خبر 421046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha