همشهری آنلاین: شاخص بورس اوراق بهادار تهران چهارشنبه نهم آبان ماه با رشد ۱۴۷ پله‌ای در جایگاه ۱۸۳ هزار و ۳۶۷ واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بازار امروز با توجه به قرار گرفتن در بین تعطیلات، شاهد معاملاتی کم حجم و آرام بود به طوری که نوسان اندکی را تجربه کرد که در این میان سهام گروه بانکی با بیشترین استقبال مواجه شد.

در معاملات امروز 2 میلیارد و 288 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و 895 میلیارد ریال در 157 هزار و 400 نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 43 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 209 واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز 148 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور نیز 691 واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 587 واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز 2 هزار و 22 واحد افت کرد.

در معاملات امروز نمادهای وامید(گروه مدیریت سرمایه گذاری امید)، وبملت (بانک ملت)، رمپنا(مپنا) و وبصادر (بانک صادرات) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، پارس (پتروشیمی پارس)، شتران (پالایش نفت تهران) و فملی (ملی صنایع مس) با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

  • بانک ها صدر نشین شدند

گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 608 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 153 میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه شیمیایی به ارزش 828 میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش 639 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

همچنین گروه فلزات اساسی با دادوستدی به ارزش 615 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.

گروه خودرو نیز با معاملاتی به ارزش 568 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

  • عقب نشینی فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز 22 واحد افت کرد و در جایگاه 2 هزار و 18 واحدی قرار گرفت.

در بازار فرابورس، بیش از یک میلیارد و 129 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و 474 میلیارد ریال دادوستد شد.

در معاملات امروز نمادهای میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، مارون (پتروشیمی مارون) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) با بیشترین تاثیر منفی شاخص را پایین کشیدند.

کد خبر 420663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha