چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پرستار سابق در آلمان در نخستین روز محاکمه‌اش به کشتن ۱۰۰ نفر از بیمارانش اعتراف کرد و به‌این‌ترتیب به یکی از جنایتکارترین قاتلان زنجیره‌ای جهان بدل شد.

به گزارش بی‌بی‌سی کارآگاهان می‌گویند نیلس هوگل ۴۱ ساله میزان‌های مرگبار دارو را به افراد مورد مراقبتش در دو بیمارستان در شمال آلمان تزریق کرده بود.

انگیزه او به گفته بازپرسان تحت تأثیر قرار دادن همکارانش با احیای همان بیمارانی بود که قصد کشتنش را کرده بود.

هوگل قبلاً به خاطر مرگ شش بیمار مورد مراقبتش به زندان ابد محکوم شده است.

او اکنون می‌گوید که ۳۶ بیمار را در اولدنبورگ و ۶۴ بیمار را در دلمنهورست در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ کشته است.

هنگامی قاضی در دادگاه اولدنبورگ از او پرسید آیا اتهامات بر ضدش حقیقت دارد، این مرد ۴۱ ساله به «کمابیش» همه این اتهامات را به گردن گرفت.

محاکمه فعلی که با یک دقیقه سکوت برای قربانیان شروع شد و انتظار می‌رود تا ماه مه سال آینده طول بکشد. این محاکمه پس از سال‌ها آزمایش سم‌شناسی بر روی یک مجموعه ۱۳۰تایی بقایای جنازه‌های نبش قبر شده آغاز شد.

این محاکمه برای مقامات بهداشتی آلمان بسیار حساس است، چراکه بستگان افراد درگذشته آنان را به نادیده‌گرفتن اعمال جنایتکارانه هوگل متهم می‌کنند.

بازپرسان می‌گویند ممکن است تعداد افراد کشته‌شده بیشتر باشد، اما با توجه سوزندان جنازه قربانیان بالقوه نمی‌توان این نظر را ثابت کرد.

کریستین مارباخ، سخنگوی بستگان قربانیان گفت اینکه یک پرستار سابق امکان یابد در مصونیت بدون مداخله مقامات سال‌ها بیماران را به کشتن دهد، خجالت‌آور است.

مارباخ که پدربزرگ یکی از افراد کشته‌شده به‌وسیله هوگل است، گفت: «ما چهار سال جنگیدیم تا این محاکمه برگزار شود و انتظار داریم هوگل برای ۱۰۰ قتل دیگر محکوم شود.»

هوگل برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ در هنگام تزریق یک داروی تجویزنشده به‌وسیله پزشکان به یک بیمار در دلمنهورست دستگیر شد. او در سال ۲۰۰۸ به جرم اقدام به قتل به هفت سال زندان محکوم شد.

در محاکمه دوم در سال‌های ۲۰۱۴-۱۵ او برای دو قتل و دو اقدام به قتل گناهکار شناخته شد و به حبس ابد محکوم شد.

هوگل در آن زمان گفت که «از صمیم قلب متأسف است» و ابراز امیدواری کرد که خانواده‌ها به آرامش برسند. او گفت «به‌طور نسبتاً خودانگیخته» تصمیم به انجام این جنایات می‌گرفته است.

اما در طول محاکمه در گفتگو با یک روان‌پزشک اعتراف کرد که تا ۳۰ نفر را به این طریق کشته است.

پس از این اعتراف، بازپرسان تحقیقات خود را گسترش دادند و ۱۳۰ بیمار سابق را نبش قبر کردند و به دنبال شواهد وجود دارویی در این جنازه‌ها کردند که می‌توانست باعث ایست قلبی شود.

رسانه‌های آلمانی گزارش کردند که بر اساس سوابق بیمارستان اولدنبورگ میزان مرگ‌ها و عملیات احیا برای ایست قلبی در هنگام شیفت‌های کاری هوگل بیش از دو برابر می‌شدند.

کد خبر 420543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha