همشهری آنلاین: یکی از عجیب‌ترین حراجی‌های سال ۲۰۱۸ روز سه‌شنبه ۳۰ اکتبر در خراج‌خانه ساثبیز لندن برگزار می‌شود و در آن مواردی چون جعبه سیگار پابلو پیکاسو و سبد حصیری مریلین مونرو چکش می‌خورد.

به گزارش ايران‌آرت، نمايشگاهي شامل 230 قطعه و اثر هنري مجموعه شخصي استنلي سيگر و كريستوفر كان از چند روز پيش در ساثبيز لندن برپا شده تا علاقه‌مندان در روزهاي منتهي به حراجي بيشتر با آثار و تاريخچه و سابقه آنها آشنا شوند. سيگر آمريكايي كه زماني مالك يكي از بزرگ‌ترين عمارت‌هاي بريتانيا بود، سال 2014 از دنيا رفت و حالا قرار است كان بخشي از مجموعه او را به حراج بگذارد.

از جمله عجيب‌ترين اشيايي كه روز سه‌شنبه در اين حراجي چكش مي‌خورد، يك جعبه سيگار طرح‌دار مربوط به سال 1914 ساله است كه زماني نقاش نامدار اسپانيايي از آن استفاده مي‌كرد. مديران ساثبيز براي اين جعبه قيمت پايه 20 تا 30 هزار پوند در نظر گرفته‌اند. جعبه سيگار 104 ساله پيكاسو فوريه 2004 در حراجي ساثبيز عرضه شد و اعتبار و اصالت آن از سوي بازماندگان استاد اسپانيايي تاييد شده است.

خريدار احتمالي جعبه سيگار قديمي بايد منتظر چكش خوردن 170 مورد پيش از رسيدن نوبت خود باشد. هر چند دوستداران پيكاسو پيش از آن فرصت دارند چند اثر هنري از استاد نقاش را هم به گنجينه خود بيفزايند؛ طراحي‌هاي نه‌چندان آشنا كه گران‌ترين‌شان 25 تا 35 هزار پوند قيمت خورده و حتي با هزار تا 1500 پوند هم مي‌توان يكي از آنها خريد. پيكاسو همواره از مهم‌ترين چهره‌هاي هنري حاضر در حراجي‌هاي مهم دنياست.

سبدي حصيري كه مونرو هنگام رفتن به گردش و پيك‌نيك وسايل خود را درون آن مي‌ريخت، ديگر موردي است كه در ساثبيز لندن چكش مي‌خورد. اين سبد مربوط به دهه 1950 است و از مجموعه شخصي بازيگر نامدار آمريكايي به دست مالكان فعلي آن رسيده است. سبد پيك‌نيك مونرو با وجود كيفيت نه‌چندان مناسب با قيمت پايه 600 تا 800 پوند به حراجي آمده و پيش از اين يك‌بار در اكتبر 1999 در حراجي كريستيز نيويورك چكش خورده است.

يك ديگ مسي كه سربازان روسي در جنگ جهاني اول غذاي خود را در آن مي‌پختند با قيمت پايه چهار تا شش هزار پوند، يك قوري چاي قرن نوزدهمي مربوط به خاندان كينگ در چين با قيمت پايه 600 تا 800 پوند و يك دستگاه پيانو مربوط به دوران جنگ جهاني دوم كه براي انداختن از هواپيما به مناطق جنگي طراحي شده با قيمت پايه 800 تا 1200 پوند از ديگر موارد موجود در حراجي ساثبيز لندن است.

کد خبر 420498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha