خبر > آذر امسال، کاشان به مدت چهار روز، میزبانِ نخستین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان می‌شود. پنج‌شنبه ۲۲ تا یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷، زمان برگزاری این رویداد فرهنگی در پایتخت کتاب ایران، کاشان است.

اين جشنواره به‌همت فعالان گردشگري، هتل‌داري و اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي در بخش خصوصي و با هم‌كاري انجمن نويسندگان كودك و نوجوان برپا مي‌شود. ستاره طالبيان، رياست و  اکبر رضوانيان، دبيري جشنواره‌ي کتاب کودک و نوجوان را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه، جعفر توزنده‌جاني دبير انجمن نويسندگان كودك و نوجوان، اعلام كرد: «در طول برگزاري جشنواره 40 نويسنده‌ي كودك و نوجوان و 10 تصويرگر، ضمن برپايي كارگاه‌هاي متنوع در مكان‌هاي تاريخي و گردشگري شهر به قصه‌گويي مي‌پردازند.»

به‌گفته‌ي دبير انجمن نويسندگان كودك و نوجوان «علاوه بر اين قرار است نويسندگان و تصويرگران در مدارس و روستاهاي اطراف كاشان هم با كودكان و نوجوانان ديدار و گفت‌وگو كنند.»

علي‌اصغر سيدآبادي، ايده‌پرداز طرح‌هاي ترويج کتاب‌خواني در سال‌هاي اخير، در نشست خبري برپا شده در محل انجمن نويسندگان کودک و نوجوان، اين جشنواره را در نوع خود، اولين رويداد فرهنگي دانست که بخش گردشگري و حوزه‌ي فرهنگ و هنر را به يک‌ديگر پيوند مي‌دهد و «ميزباني بخش خصوصي از جمله هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي گردشگري کاشان»، «تمرکززدايي از پايتخت در برگزاري چنين رويدادهايي» و... را به‌عنوان نکات مهم اين رويداد برشمرد.

اکبر رضوانيان، دبير اين جشنواره نيز در اين نشست گفت: «محور جشنواره، کتاب کودک است، اما چون کاشان از ظرفيت‌‌هاي قابل توجهي برخوردار است، موارد ديگري مانند استفاده از عناصري براي شاد‌کردن کودکان، نمايش فيلم‌هاي کودک با موضوع آب، اجراي تئاتر عروسکي، برگزاري صبحگاه کتاب در مدارس با حضور نويسندگان، جشن کاغذ هوايي با موضوع آب، اجراي موسيقي کودک و... نيز مد نظر است.» 

گفتني است محور اصلي اين جشنواره بحران آب است و قرار است كتاب‌هاي منتشر شده در هفت سال گذشته، با موضوع بحران آب، با مسئوليت گروه داوري فهرست و جايزه‌ي «لاك‌پشت پرنده» مورد بررسي قرار گيرد.

کد خبر 420472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha