همشهری آنلاین: سرپرست معاونت سرمایه گذاری خراسان رضوی از پرداخت ۱۰۰ درصد تسهیلات روستایی و عشایری در رسته‌های گردشگری تا پایان سال ۹۷ خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری با اعلام این خبر افزود: مجموع طرح های ثبت نام شده در سامانه کارا در رسته‌های اولویت‌دار گردشگری ۱۲۹۲ طرح است که ۴۸۱ طرح در کمیته‌های فنی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستانها و استان خراسان رضوی تایید شده است.

احمد دیناری افزود: تعداد ۳۵۴ طرح در بانک ها موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند و تعداد طرح‌هایی که موفق به دریافت تسهیلات روستایی و عشایری شده‌اند در حال حاضر ۳۴۸ طرح با مبلغ ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و با ایجاد اشتغال برای حدود ۶۰۶ نفر است.

او اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بر اساس تعداد طرح‌های مصوب شده در بانک های عامل و تعداد طرح‌هایی که موفق به انعقاد قرارداد شده اند تا پایان سال جاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی موفق به جذب ۱۰۰ درصدی ۱۴ میلیارد تومان سهم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری خود خواهد شد و از این طریق برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر در سامانه کارا طرح های جدید و یا درخواست های جدید پذیرش نمی شود و در نظر است که طرح هایی که قبلا در این سامانه ثبت شده‌اند بررسی و تعیین تکلیف شوند.

دیناری یادآورشد: نظارت بر هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده به طرح ها و پروژها امری مهم است و این مهم در حال حاضر از طریق ادارات میراث فرهنگی و گردشگری شهرستانها، بانکهای عامل و کمیته نظارتی کارگروه اشتغال استان در حال انجام است و تاکنون بالغ بر ۳۱ طرح در حوزه گردشگری و بوم گردی مورد بازدید قرار گرفته است و به این امر به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 420420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha