همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: صهیونیست‌ها به آخر خط رسیده‌اند و از اقدامات جنایتکار خود نتیجه‌ای نخواهند گرفت. آنها باید تسلیم ملت فلسطین شوند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در گفتگوی تلفنی با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر این مطلب گفت: امروز تمام ملت ایران دعاگوی ملت مظلوم فلسطین هستند و جنایات صهیونیست‌ها را به شدت محکوم می‌کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین به اوج خود رسیده است خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها و اربابان آنها باید بدانند که در این جنایات شریک هستند و در آینده محاکمه خواهند شد.

دکتر احمدی‌نژاد مردم و دولت فلسطین را به صبر و توکل به خدا فراخواند و گفت: مطمئن هستم مردم فلسطین این صحنه‌های سخت را با عزت و پیروزی پشت سر خواهند گذاشت.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، حمایت از مردم فلسطین را وظیفه دینی دانست و اظهار داشت: مردم ایران پشتیبانی و دفاع از مظلومین را پیروی از مکتب آل رسول الله(ص) می‌داند و تا پیروزی نهایی در کنار مردم فلسطین خواهند ایستاد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از حمایت‌ها وپشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین اظهار داشت : مواضع اصولی و مستحکم ملت ایران را ارج می‌نهیم و از دیدگاه ها و مواضع شجاعانه جنابعالی تشکر می‌کنیم.

خالد مشعل همچنین گزارشی از آخرین اوضاع سرزمین‌های اشغالی ارایه کرد و با تأکید بر ضرورت رفع محاصره از غزه گفت: با اینکه بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در غزه به شدت آسیب دیده و مردم فلسطین فشار سنگینی را تحمل می‌کنند اما با ایمان و شجاعت تا پیروزی نهایی به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 42026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز