شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عمان اعلام کرد، دو روز بعد از میزبانی از محمود عباس در چارچوب تلاش برای روند صلح خاورمیانه میزبان بنیامین نتانیاهو بوده است.

اين اقدام مورد انتقاد گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفته‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، در دیدار بین سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل راه‌های تضمین پیشبرد روند صلح و برخی مسائل مهم مشترک از جمله مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منابع فلسطینی به الحیاة گفتند، سلطان قابوس به دو طرف پیشنهاد از سرگیری روند صلح متوقف شده را داده است اما طرف فلسطینی به سلطان قابوس گفته هیچ فرصتی در جهت تحقق صلح با دولت راست‌گرای کنونی اسرائیل نمی‌بیند.

این منابع افزودند، طرف فلسطینی از هر تلاش عربی و بین‌المللی برای احیای روند صلح استقبال می‌کند اما هیچ فرصتی برای تحقق این صلح تا زمانی که آمریکایی‌ها چه از زمان باراک اوباما یا قبل و بعد از آن نتوانستند، وجود ندارد. فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها هم نتوانستند کار در این زمینه انجام دهند حالا اعراب هم نمی‌توانند روند صلحی که با بلدوزها و شهرک‌سازی‌ها له شده، احیا کنند.

دفتر نتانیاهو درباره این سفر گفت، نخست‌وزیر و همسرش بعد از سفر به عمان و دیدار با سلطان قابوس به اسرائیل بازگشتند. از آن دو برای این سفر دعوت شده بود.

دفتر نتانیاهو افزوده است، این اولین دیدار رسمی در این سطح از سال ل۱۹۹۶ است و این گامی قابل لمس در جهت اجرا سیاست نتانیاهو و تلاش برای تقویت روابط با کشورهای منطقه از طریق اراده مهارت‌های اسرائیلی در زمینه‌های امنیتی ، تکنولوژیکی و اقتصادی است.

اوفیر جندلمن، سخنگو نخست‌وزیر اسرائیل گفت: در این سفر راه‌های پیشبرد روند صلح و مسائل مربوط به صلح در منطقه بررسی شد.

کد خبر 420186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha