همشهری آنلاین: مارکوس نویمایراز مرداد ماه ۱۳۹۷ در باشگاه استقلال بازی می‌کند. در نخستین بازی به او گفته شده که خالکوبی روی دست چپش را در جریان بازی پنهان کند. او می‌گوید مشکلی با این موضوع ندارد.

  • مارکوس نویمایر در ایران

مارکوس نویمایر، بازیکن ۳۲ ساله آلمانی- سوئیسی، همچنان به سفرهای ورزشی ماجراجویانه خود ادامه می‌دهد. این هافبک کنونی تیم استقلال تهران سال گذشته در سوپر لیگ ترکیه در تیم قاسم پاشا بازی می‌کرد و استقلال یازدهمین تیم ورزشی او به شمار می‌رود.

به گزارش دويچه‌وله، وي که تجربه بازی در تیم لوتسرن سوئيس، اینتراخت فرانکفورت آلمان و منچستر یونایتد بریتانیا را دارد، برای بازی در استقلال مدت‌ها فکر کرد و پس از مشورت با همسرش سرانجام در مرداد سال جاری به استقلال پیوست و خود این اقدامش را ماجراجویانه می‌داند.

گرچه خانواده نویمایر در استانبول همراه او بودند، اما با او به ایران نیامدند. آنها در سوئیس زندگی می‌کنند و نویمایر بر این نظر است که وجود خانواده‌اش در سوئیس بهتر است، زیرا دو فرزند او که شش و نه ساله هستند، "باید در کشورشان سوئیس ریشه بدوانند".

  • نویمایر با نظر وینفرید شفر به ایران رفت

البته دوری از خانواده برای نویمایر سخت است، اما او به رغم وجود سه پیشنهاد کاری در سوئیس، موافقت خود را به ایران اعلام کرد. او در این باره می‌گوید: «می‌خواستم با فرهنگی دیگر آشنا شوم.»

نویمایر در ۱۷ سالگی به عنوان پدیده‌ای نوظهور در فوتبال به تیم منچستر یونایتد راه یافت و هنوز هم پس از ۱۵ سال راه‌های جدیدی را تجربه می‌کند. اما خود او دلیل اصلی بازی در تیم استقلال تهران را وجود وینفرید شفر، مربی آلمانی ۶۸ ساله این تیم، عنوان می‌کند.

نویمایر در این باره می‌گوید: «او (وینفرید شفر) پس از پایان قراردادم در استانبول با من تماس گرفت و می‌خواست در هر صورت مرا به استقلال ببرد... بدون او من الان در ایران نبودم.»

نویمایر از قطر و کویت هم پیشنهادهایی دریافت کرده بود، اما بازی تیم ملی ایران در مقابل پرتغال که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و بازی خوب این تیم در مقابل اسپانیا که با باخت ایران با نتیجه صفر-یک همراه بود، او را متقاعد کرد که در تیم خوبی در ایران بازی خواهد کرد، زیرا شش نفر از بازیکنان تیم ملی ایران استقلالی بودند.

نویمایر به محبوبیت تیم استقلال تهران اشاره می‌کند و این که استادیوم ۱۰۰ هزار نفری تهران در جریان بازی این تیم پر می‌شود و مردم بازیکنان این تیم را می‌شناسند و بازی در چنین استادیومی بسیار لذت‌بخش است.

نویمایر می‌کوشد خود را با قوانین اجتماعی ایران نیز سازگار کند. در نخستین بازی به او گفته شده که خالکوبی روی دست چپش را در جریان بازی پنهان کند: «به من گفتند این خالکوبی با شئونات اسلام سازگاری ندارد.» خالکوبی روی ساعد چپ نویمایر تصویر یک زن است.

به همین دلیل نویمایر ساعد چپ خود را با بازوبندی هم‌رنگ تریکویش می‌پوشاند. او در این باره می‌گوید: «برای من این اقدام مشکل‌آفرین نیست. من به قوانین دینی و سنت‌های مردم احترام می‌گذارم.»

 

کد خبر 420185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha