رئیس‌جمهور، اراده ملت‌ها و دولت‌های ایران و کویت را بر توسعه روابط و بسط همکاری‌ها دانست و گفت: ملت‌های دو کشور برادر هستند و باید سال‌های طولانی با دوستی و سلامت زندگی کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد در دیدار شیخ محمدصباح السالم الصباح وزیر امور خارجه کویت با اشاره به حضور خود در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در دوحه افزود: باور جمهوری اسلامی ایران این است که نه تنها هیچ مانعی برای همکاری بین ملت‌های منطقه وجود ندارد بلکه به دلایل گوناگون تشویق می‌شویم که روابط خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس گسترده‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: قطعاً این همکاری‌ها می‌تواند به نفع ملت‌های دو کشور، منطقه و امت اسلام باشد. رئیس‌جمهور با تشکر و قدردانی از ابتکار عمل امیر کویت مبنی بر توسعه روابط دو جانبه تأکید کرد: روابط ایران و کویت می‌تواند الگوی روابط میان کشورهای منطقه باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه با حمایت از دولت مردمی عراق گفت: اعتقاد جمهوری اسلامی ایران این است که ملت‌ها و کشورهای منطقه و همسایه می‌توانند با کمک دولت عراق، امنیت را در این کشور برقرار کنند.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای خارجه 6 کشور حوزه خلیج فارس در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد که در این نشست پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بنا براین گزارش شیخ محمدصباح السالم الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام‌های امیر ، ولیعهد ، دولت و ملت کویت به دولت و ملت ایران ، گفتگو و مذاکرات خود را با مقام‌های بلندپایه کشورمان مفید و سازنده ارزیابی کرد. وی با اشاره به برگزاری نخستین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران ابراز امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های دوجانبه با اراده مسئولان دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

وزیر امور خارجه کویت با تقدیر از حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس گفت:مشارکت هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس نشاندهنده صداقت ایران در تحکیم روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس است. وی همچنین از اقدامات سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت مردمی عراق و تلاش برای استقرار صلح و ثبات در این کشور تقدیر و تشکر کرد.

شیخ محمدصباح السالم الصباح همچنین از همکاری‌های کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکر کرد و گفت: همکاری سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس بیانگر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است.

کد خبر 41998

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز