همشهری آنلاین: مأموران دامپزشکی کشتن هزاران مرغ را به دنبال اعلام روز چهارشنبه 16 ژانویه (26 دی) سازمان بهداشت جهانی در مورد بدترین شیوع آنفلوآنزای پرندگان در این کشور، آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات می‌گویند معدوم کردن حدود 350000  پرنده در سه منطقه در بنگال غربی ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

اداره سازمان جهانی بهداشت (WHO) در هند اعلام کرد که  این چهارمین شیوع آنفلوآنزای پرندگان در هند از سال 2006 سخت‌ترین آنها تا به حال بوده است.

ایندرانی دسگوپتا یکی از مقامات محلی WHO  گفت: "عوامل خطرزای جدی‌تری با شیوع اخیر آنفلوآنزای پرندگان نسبت به موارد قبلی همراه هستند، از جمله اینکه ناحیه شیوع بیماری گسترده‌تر است."

WHO می‌گوید با وجود اینکه دولت مرکزی هند برای مقابله با این بیماری کاملا آماده است،در سطح ایالتی و محلی همیشه اینگونه نیست.

مشکل دیگر بی‌سوادی مردم و عدم دسترسی آنها به تلویزیون است،که باعث  اشکال در انتقال  پیام‌های بهداشتی به روستائیان می‌‌شود.

آزمایش‌های مقدماتی نشان داد که ویروس ‍H5N1 پرندگان این مناطق را درگیر کرده بود.
ایالت بنگال غربی با بنگلادش هم‌مرز است که از ماه مارس (اسفند) گذشته با شیوع آنفلوآنزای پرندگان درگیر بوده است.

چهارشنبه در بنگلادش نیز اعلام شد که آنفلوانزای پرندگان به یک منطقه دیگر نیز سرایت کرده است و مقامات مجبور به معدوم کردن  بیش از 1500 پرنده شده‌اند.

در ‌آخرین شیوع  آنفلوآنزای پرندگان در بنگلادش73 مرغداری در  23 ایالت از 64 ایالت این کشور به این بیماری آلوده شدند.

کد خبر 41994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز