خبر > این‌روزها شاهد برگزاری جشنواره‌ی پاییزی «گل‌های داوودی» در تهران و برخی از شهرهای دیگر هستیم.

دوچرخه شماره ۹۴۳

پاييز امسال، سومين سالي است كه باغ گياه‌شناسي ملي ايران در تهران، ميزبان اين جشنواره است.

فعاليت اين جشنواره كه از 25 مهر در باغ گياه‌شناسي ملي ايران آغاز شده، تا جمعه، 25 آبان 1397 ادامه دارد. اگر دوست داريد گل‌هاي داوودي زيبا و رنگارنگِ پاييزي را ببينيد و با آن‌ها عكس بگيريد، مي‌توانيد هرروز از ساعت 9 تا 17 به اين جشنواره سر بزنيد.

(تلفن باغ گياه‌شناسي:44787297)

 

دوچرخه شماره ۹۴۳

عكس: محمود اعتمادي/ دوچرخه

 

  • بياييد كتاب‌ها را بخوانيم

پنجمين جشنواره‌ي توليد كتاب‌هاي صوتي (براي كودكان، نوجوانان و نابينايان) از سوي سازمان اسناد كتاب‌خانه‌ي ملي جمهوري اسلامي ايران و سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري منطقه‌ي پنج و شبكه‌ي كتاب‌خانه‌هاي عمومي شهر تهران برگزار مي‌شود.

 اگر دوست داريد در اين جشنواره شركت كنيد، مي‌توانيد با مراجعه‌ به سايت www.ketabkhanimajazi.ir فايل‌هاي صوتي تهيه‌شده را براي جشنواره بفرستيد. كتاب‌خانه‌ي فردوس پس از انجام خدمات فني لازم، فايل‌هاي تجميعي را در اختيار كتاب‌خانه‌ي ملي ايران و كتاب‌خانه‌هاي نابينايان قرار خواهد داد. مهلت ارسال آثار تا 30 آبان 97 است.

 

 

  • شادپيمايي عروسك‌ها در كرمانشاه

ويژه‌برنامه‌ي «شادپيمايي عروسک‌ها» هم‌زمان با سالگرد زلزله‌ي کرمانشاه، در شهرهاي کرمانشاه، ثلاث‌باباجاني و سرپل‌ذهاب اجرا مي‌شود.

به گزارش روابط‌عمومي کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، در اين برنامه، گروه‌هاي نمايشي متعددي از سراسر کشور در شهرهاي مذكور به اجراي برنامه مي‌پردازند.

به گفته‌ي مهناز فتاحي، مديرکل کانون پرورش فکري كودكان و نوجوانان استان کرمانشاه، اين شادپيمايي در هفته‌ي پاياني آبان‌ 1397 برگزار مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۹۴۳

عكس: صباح مرادي‌مقدم

 

  • مسابقه‌ي روز جهاني غذا

کودکان و نوجوانان ايران مي‌توانند در مسابقه‌ي بين‌المللي طراحي پوستر «روز جهاني غذا» در سال 2018 ميلادي شرکت کنند. به گزارش خبرگزاري ايمنا، دفتر نمايندگي «فائو» (سازمان خواربار و کشاورزي سازمان ملل متحد) در ايران از کودکان و نوجوانان ايراني پنج تا 19ساله دعوت کرده است كه متناسب با شعار روز جهاني غذا در سال 2018 ميلادي، يعني «تلاش براي دست‌يابي به گرسنگي صفر» پوستري طراحي کنند.

اين مسابقه در چهار گروه سني پنج تا هشت سال، 9 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 19 سال برگزار مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را حداکثر تا 19 آبان‌ 1397 در ‌وب‌سايت فائو  به نشاني  goo.gl/mhTXsJ بارگذاري کنند. براي دريافت اطلاعات بيش‌تر مي‌توانيد به نشاني goo.gl/ppUFD4 مراجعه کنيد.‌‌‌‌‌

کد خبر 419929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha