همشهری آنلاین: وزیر خارجه کویت چهارشنبه (26 دی) با حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، محمد صباح السالم در دیدار با حداد عادل، با بیان‌اینکه کویت ازحق مطلق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی حمایت می‌کند، گفت: جمهوری‌اسلامی ایران و دولت کویت فصل جدیدی را در روابط برادرانه خود آغاز کرده‌اند.

وزیر امور خارجه کویت همچنین از پیشرفت مذاکرات بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز خرسندی‌کرد.

شیخ محمد صباح‌السالم الصباح افزود : زمینه‌های مناسبی برای ایجاد تحول در روابط سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی دو کشور وجود دارد که از آنها در راستای منافع متقابل استفاده خواهد شد.

معاون نخست وزیر کویت با ابراز خرسندی از نتایج مذاکراتش با مقام‌های ایران گفت: در این مذاکرات مسایل مهمی در زمینه روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای فی‌مابین بحث و بررسی شد. وی افزود: در زمینه انتقال گاز و آب از ایران به کویت گام‌های مثبتی برداشته شده است.

رئیس مجلس شورای‌اسلامی هم در دیدار معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی دو کشور برای توسعه و گسترش مناسبات فی‌مابین و همچنین ارتباطات عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط برادرانه با کشورهای منطقه به ویژه کویت در همه عرصه‌های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و پارلمانی آمادگی دارد.

حدادعادل با بیان این که مردم ایران و کویت هزینه‌های سنگینی در قبال تجاوز و اشغال صدام حسین پرداختند،افزود: وجود عراق یک پارچه،امن و مردمی قطعا به‌سود کشورهای منطقه خواهدبود و دو کشور می‌توانند دراین زمینه‌همکاری و هماهنگی بسیار خوبی انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به‌سفر اخیر رییس جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه و تلاش‌های این کشور برای ایجاد اختلاف در روابط دوستانه‌ایران و کشورهای این منطقه، ابراز اطمینان کرد که اقدامات آمریکا برای ایجاد اختلاف میان ایران و همسایگانش در خلیج فارس با درایت و تدبیر رهبران این کشورها به نتیجه نخواهد رسید.

کد خبر 41931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز