خبر > ۱۶ مهر روز جهانی کودک است و امسال، از آغاز هفته‌ یعنی ۱۴ مهر تا ۲۰ مهر هفته‌ی ملی کودک نام گرفته است. به‌همین مناسبت، در گوشه و کنار کشور فعالیت‌های گوناگونی به اجرا درآمده است.

دوچرخه شماره ۹۴۱
  • نمايشگاه هفته‌ي ملي كودك

نمايشگاه هفته‌ي ملي كودك، با شعار «آينده‌ را بايد ساخت»، از شنبه 14 مهر 1397، از ساعت 9 تا 19، در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي‌هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برپا است.

به گزارش روابط‌عمومي کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، 30 سازمان و نهاد گرد هم آمدند تا هفته‌ي ملي كودك را با كمك هم برگزار كنند.

تشكيل كارگاه‌هاي متنوع، در روزهاي هفته‌ي ملي كودك و اجراي تئاتر «کلوچه‌هاي خدا» براي كودكان، در مرکز تئاتر کانون در پارک لاله، از جمله برنامه‌هاي اين هفته است.

برپايي «هفته‌ي سينماي کودک» با مشاركت کانون و بنياد سينمايي فارابي و نمايش خصوصي 11فيلم منتخب سي‌ويكمين جشنواره‌ي فيلم‌هاي كودكان ‌و نوجوانان اصفهان براي اهالي سينما، اهالي رسانه و کودکان‌ و نوجوانان در سينما تئاتر کانون هم از ديگر فعاليت‌هاي اين هفته است.

هم‌چنين مربيان کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در تهران به بيمارستان‌هاي بهرامي، حضرت‌ علي‌اصغرع و قلب شهيد رجايي مي‌روند و علاوه بر اهداي کتاب و گل به کودکان بيمار، براي آن‌ها قصه‌گويي مي‌كنند و به اجراي نمايش و... مي‌پردازند.

 

  • هفته‌ي ملي كودك در موزه‌ها

به مناسبت هفته‌ي ملي كودك موزه‌هاي شهر هم فعاليت‌هايي تدارك ديده‌اند. به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه، ليلا کفاش‌زاده، مسئول دفتر کودک و نوجوانِ پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري درباره‌ي اين برنامه‌ها مي‌گويد: «موزه‌ي عروسك‌هاي ملل، روز جمعه 20 مهر از ساعت 14 تا 18، ويژه‌برنامه‌اي براي كودكان چهار تا 15 ساله در نظر گرفته است. اين برنامه شامل ساخت عروسك، ساخت اسباب‌بازي، قصه‌گويي و نمايش خلاق خواهد بود.»

مسئول دفتر کودک و نوجوانِ پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري، هم‌چنين به برنامه‌هاي مجموعه‌ي فرهنگي‌تاريخي نياوران نيز اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «مجموعه‌ي فرهنگي‌تاريخي نياوران هم براي هفته‌ي ملي كودك، فعاليت‌هاي گوناگوني تدارك ديده است. از جمله‌ي اين برنامه‌ها، برپايي نمايشگاه آثار هنري کودکان باعنوان «روايت‌هاي من» با هم‌کاري موزه‌ي مجازي بين‌المللي هنر کودک است. در اين نمايشگاه حدود 40 اثر هنري کودکانه، تا 20 مهر در تالار آبي اين مجموعه به نمايش درمي‌آيد.»

 

  • برنامه‌هاي شوراي كتاب كودك

کفاش‌زاده كه عضو شوراي كتاب كودك هم هست، از برنامه‌هاي كتاب‌خواني و قصه‌گويي شوراي كتاب كودك در اين هفته‌ و در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي هنري كانون خبر مي‌دهد و مي‌گويد كه پنج‌شنبه 19 مهر، روز کودکان با نيازهاي ويژه، فرصت‌هاي برابر نام دارد.

برنامه‌ها‌ي اين روز عبارت است از: قصه‌گويي زال و سيمرغ از داستان‌هاي شاهنامه (براساس بازنويسي فرشته قبادي)، بلندخواني کتاب‌هاي رؤياي امانوئل اثر لوري‌آن تامپسون، هفت اسب، هفت رنگ نوشته‌ي محمدهادي محمدي و سوزان مي‌خندد به‌قلم سوزان ويليز.

برنامه‌هاي 20 مهر هم كه روز «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نام گرفته از اين قرار است: بلندخواني کتاب‌هاي اين يک کتاب است نوشته‌ي لين اسميت، روباه به کتاب‌خانه مي‌رود اثر لورنس پاولي و استرخرگوشه عاشق کتاب خواندن است به‌قلم پيتر بنتلي.

هم‌چنين 19 مهر در موزه‌ي فرش در تقاطع خيابان كارگر شمالي و فاطمي، از ساعت 14تا 16برنامه‌اي براي آشناشدن با ديرآموزان ارائه مي‌شود كه در آن يك متخصص با موضوع كودكان نوآموز سخنراني مي‌كند. هم‌چنين در اين مراسم از كتاب پسر ديرآموز من اثر مهوش كيان‌ارثي رونمايي مي‌شود.

 

 


عكس: يونس پناهي/ كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

کد خبر 418823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha