مهدی مقصودی-مدیرکل پست استان تهران: تعداد پستچی‌های استان تهران هزار و ۲۰۰ نفر است که از این تعداد، هزار و ۱۰۰ نفر در ۳۷۴ محله تهران نامه‌رسانی کرده و بسته‌های پستی مردم را به در منازل می‌رسانند.

مهدی مقصودی|مدیرکل پست استان تهران

201 دفتر پستی هم در استان تهران وجود دارد که از این تعداد 170 دفتر در مناطق 22‌گانه پایتخت و محله‌های شهر واقع شده است. درسال گذشته اداره پست استان تهران 164میلیون و 500هزار مرسوله پستی را جابه‌جا کرد و به مقصد رساند. اغلب مرسولات پستی در قسمت شمالی شهر از شمال غربی تا شمال شرقی تهران، حاوی بسته‌ها و نامه‌هایی است که به مقصد خارج از کشور فرستاده می‌شود یا برعکس از خارج کشور می‌آید.

والدین یا خانواده‌ها از این طریق با فرزندان و اقوامی که در خارج دارند ارتباط برقرار می‌کنند. این آمار در مرکز شهر متفاوت است. از آنجا که اغلب مراکز و سازمان‌های دولتی در این محدوده قرار دارند، اغلب مرسولات پستی هم اداری و رسمی است. اما در محله‌های جنوب شهر یعنی از جنوب‌شرقی تا جنوب غربی، اغلب مرسولات پستی خرید‌های اینترنتی است.

تعامل و همکاری محله‌ها و اداره و دفاتر پستی می‌تواند خیلی بیشتر از این باشد. از سراهای محله و دیگر تشکل‌ها و سازمان‌های محلی نظیر شورایاری‌ها دعوت به همکاری کرده و اعلام می‌کنیم در مواردی چون چاپ تمبر یادبود یا برگزاری تور‌های بازدید از دفاتر پست، آماده و مشتاق به همکاری با محله‌ها هستیم. از جمله کارهایی که می‌شود در قالب همکاری و تعامل دو طرفه انجام داد بازدید اهالی محله به‌ویژه کودکان و دانش‌آموزان از دفاتر پست است.

آنها می‌توانند از نزدیک با فرایند دریافت و ارسال مرسولات پستی آشنا شوند. کار دیگری که می‌توانیم در قالب تعامل و همکاری با سراهای محله انجام داد، توزیع بروشور‌های آموزشی و تبلیغاتی به‌صورت خانه به خانه در محله‌هاست یا چاپ تمبر‌های محلی است. سراهای محله می‌توانند با شناسایی و معرفی افراد یا بنا‌های شاخص محلی به اداره پست مراجعه کنند و درخواست چاپ تمبر یادبود بدهند و این تمبرها را بین مردم محل توزیع یا در مکاتبات‌شان از آنها استفاده کنند.

شورایاری و سراها و مدیران محله می‌توانند با سفارش این تمبرها، افراد و اماکن شاخص محله مثل شهدا، نخبگان ورزشی، علمی و فرهنگی یا بناهای دارای ارزش تاریخی و معنوی محله را تبلیغ و ماندگار کنند.

همچنین برای خیلی‌ها پیش آمده که کارت شناسایی یا مدرک‌شان را در خیابان یا اماکن عمومی گم کرده یا در مکانی جا گذاشته‌ باشند. این اتفاق جدا از استرس و اضطرابی که به فرد وارد می‌کند، باعث سردرگمی او هم می‌شود. اگر قبل از اعلام مفقودی مدرک و گرفتن مدرک المثنی می‌خواهید اطمینان پیدا کنید که مدرک شما تحویل پست شده یا نه، دیگر نیازی نیست راهی دفتر پست شوید. کافی است از طریق سامانه «پست یافته» فهرست مدارک گم شده‌ای که تحویل پست شده جست‌وجو کنید.

کد خبر 418781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha