همشهری‌آنلاین: شهردار تهران بعد از امضا تفاههم‌نامه همکاری با معاونت فناوری ریاست جمهوری درخصوص استفاده از بافت فرسوده گفت: اولویت اصلی ما در این تفاهم‌نامه حمایت از جوانان و ایده‌های خلاقانه است تا تهران به شهری فناور و هوشمند تبدیل شود. مزیت بعدی این تفاهم‌نامه برای شهرداری تهران زیست‌پذیر کردن مناطق ناکارآمد و فرسوده است.

 تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در خصوص ایجاد مراکز فناوری و کارخانه‌های نوآوری در بافت فرسوده و متروکه شهر تهرانصبح سه‌شنبه 17 مهر امضا شد.

به گزارش شهرنوشت، سید محمدعلی افشانی، شهردار تهران درباره جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: با اجرا این تفاهم نامه قرار است مناطق فرسوده و متروکه شهر تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در اختیار کسب و کارهای نوین قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه توسعه محلات و زیست‌پذیر کردن بافت‌های ناکارآمد شهری است.

شهردار تهران ادامه داد: امکاناتی که شهرداری براساس این تفاهم نامه قرار است در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد ساختمان‌هایی است که در مناطق فرسوده بلااستفاده هستند.

شهردار تهران درباره روند واگذاری این ساختمان‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: شهرداری تهران برای در اختیار گذاشتن ساختمان‌ها هیچ مبلغی از شرکت‌ها دریافت نمی‌کند، اما بخشی از سهام این شرکت‌ها به شهرداری تهران واگذار خواهد شد.

افشانی درباره موضوع‌هاي مالی مربوط به این تفاهم‌نامه نیز یادآور شد: نکته مهم در این پروژه این است که بحث اصلی شهرداری تهران درآمدزایی نیست، تلاش ما برای ایجاد اشتغال در جهت حفظ نیروی جوان و خلاق در کشور و جلوگیری از مهاجرت است، اما از آنجا که پروژه‌ها بدون داشتن منبع مالی به مشکل خواهد خورد، در این مورد هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده‌است.

شهردار تهران با بیان این‌که هر اقدامی در شهر تهران به عنوان الگو در شهرهای دیگر کشور نیز اجرا خواهد شد، گفت: امیدواریم این پروژه الگوی مناسبی برای مناطق دیگر کشور باشد و آن ها از تجربیات مثبت این تفاهم ‌امه در راستا اهداف خود استفاده کنند.

کد خبر 418719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha