همشهری آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که بر اساس بازدید‌های میدانی کارشناسان این سازمان، توفان و سیلاب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

سیل شمال کشور مهر ماه

به گزارش ایرنا، بارندگی شدید 48 ساعته جمعه و شنبه گذشته در مناطق مختلف مازندران علاوه بر بخش‌های کشاورزی به راه‌های روستایی، چندین دهنه پل ارتباطی اصلی و فرعی، تاسیسات آب، برق و مخابرات نیز خسارت زد.

بر پایه گزارش هواشناسی مازندران در کمتر از 24 ساعت نخست بارندگی اخیر حدود 280 میلیمتر باران در رامسر بارید که در 25 سال اخیر بی سابقه بود و سیل و سیلاب نیز نتیجه شدت بارندگی و تداوم آن بوده است.

عزیزالله شهیدی‌فر افزود که خسارت بارندگی برای تمامی بخش‌های زراعی، دامی، پرورش آبزیان و گل و گیاه بوده است.

وی توضیح داد: اگر چه بارندگی برای کشت پائیزه گندم، کلزا، علوفه و سبزیجات و صیفی بموقع بود، ولی سیل و سیلاب ناشی از آن موجب تخریب گل و گیاه، تلف شدن دام و طیور، کندوهای زنبور عسل، از بین رفتن مزارع کشت برنج دوم و ریزش انواع مرکبات شده است.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه سیل به چندین مزارع پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی نیز لطمه جدی زده است، گفت: سیلاب به بسیاری از سردهنه‌های رودخانه‌های منتهی به زمین‌های کشاورزی و شالیکوبی‌های مملو از برنج سفید نیز خسارت زد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران به بازدید و بررسی‌های میدانی شخص استاندار و دکتر نوبخت به عنوان نماینده دولت از بخش‌های مختلف خسارت دیده استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت برای کمک به خسارت دیدگان اعتبارات خوبی را در نظر بگیرد.

در حال حاضر محصولات کشاورزی کیوی، انواع مرکبات، کشت برنج دوم، گل و گیاه، پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی استان مازندران در مرحله برداشت است و کشت پائیزه گندم، کلزا ، علوفه و سبزیجات در زمین‌های زراعی در مرحله کاشت است.

مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و حدود هفت میلیون تن انواع محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

کد خبر 418625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha