همشهری آنلاین: یکی از مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرت امانژه بریتانیا با خوردن ساندویچی سبزی یک شعبه این فروشگاه از دنیا رفت.

ساندویچی زنجیره ای پرت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين دومين مورد مرگ در ميان مشتري‌هاي ساندويچي پرت است كه به مواد تشكيل‌دهنده نان‌هاي برخي از ساندويچ‌هاي آن حساسيت شديد دارند. پيش از اين در سال 2016 يك دختر 15 ساله به نام ناتاشا عدنان-لپروز به دليل داشتن آلرژي به كنجد با خوردن يك ساندويچ پرت در فرودگاه هيثروي لندن در پرواز انگليس به فرانسه از حال رفته و چند روز بعد درگذشته بود.

مشتري نگون‌بخت فروشگاه پرت كه گفته مي‌شود به شير آلرژي داشته، اوايل زمستان سال گذشته يك ساندويچ سبزي با نان غيرحجيم خريد و با خيال راحت آن را خورد. غافل از اينكه در پختن نان از ويتامين‌هاي موجود در شير و ماست استفاده شده بود. به همين دليل، مشتري شعبه شهر بث فروشگاه پرت اندكي پس از استفاده از نان هوشياري خود را از دست داد و در نهايت به دليل واكنش‌هاي شديد بدنش به مواد آلرژي‌زا از دنيا رفت.

مقام‌هاي رسمي شهر بث در منطقه سامرست انگليس از مديران فروشگاه پرت خواسته‌اند خيلي زود نان‌ها و مواد آلرژي‌زا را از قفسه‌هاي خود جمع كنند. مديران پرت مدعي‌اند برخي مواد مورد نياز خود را براي تهيه نان از يكي از شركت‌هاي معتبر توليد ماست تامين مي‌كنند و محصولات اين شركت در برنامه‌هاي مهم آشپزي بريتانيا هم مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با اين حال، پرت قرارداد خود را با اين شركت معتبر پس از گزارش دومين مورد مرگ به هم زده است.

مديران پرت روز چهارشنبه اعلام كردند از اين پس برچسب مواد تشكيل‌دهنده نان‌ها و ساندويچ‌ها را روي محصولات خود مي‌زنند تا به افراد داراي آلرژي درباره مصرف اين مواد هشدار بدهند. هر چند اين كار از نظر قانون الزامي نيست اما پس از مرگ ناتاشاي 15 ساله اهل فولام، مردم و مشتريان نسبت به نان‌ها و ساندويچ‌هاي پرت حساس شده‌اند.

کد خبر 418498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha