شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: برت کاوانا ۱۲ فوریهٔ ۱۹۶۵در واشنگتن آمریکا به دنیا آمد.

کاوانا

برت کاوانا (Brett Kavanaugh) قاضی فدرال دادگاه استیناف حوزه ناحیه کلمبیای آمریکا بوده است. او در دوره جورج دابلیو بوش در دفتر اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا، دبیر کارکنان بود.

کاوانا از کالج ییل با مدرک تاریخ آمریکا فارغ‌التحصیل شد و پس از فراغت از تحصیل در مدرسه حقوق ییل فعالیت خود را به عنوان کاراموز حقوقی نزد قاضی کنت استار شروع کرد. پس از شروع به کار استار به عنوان بازرس ویژه کاوانا از او پیروی کرد و به او در تحقیقات در خصوص رئیس جمهور بیل کلینتون، از جمله تدوین گزارش استار که استیضاح کلینتون را توصیه کرد یاری رساند.

او توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان نامزد عضویت در دیوان عالی آمریکا انتخاب شد. او پس از تصمیم آنتونی کندی برای بازنشستگی در سن ۸۱ سالگی منتخب این عنوان شد.

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۰ و پیروزی جرج دابلیو بوش (که کاوانا در ستاد انتخاباتی او کار می‌کرد) او به دولت پیوست و به عنوان دبیر کارکنان کاخ سفید و از شخصیت‌های اصلی مشغول به شناسایی و تأیید نامزدهای قضاوت فعالیت کرد.

بوش در سال ۲۰۰۳ او را به عنوان قاضی استیناف شعبه دی سی نامزد کرد. تأیید او به خاطر اتهامات حزبی گرایی سه سال معطل شد تا این که با رشته مذاکراتی بین سناتورهای دو حزب او در سال ۲۰۰۶ رای اعتماد گرفت.

دونالد ترامپ در ۱۹ ژوییه ۲۰۱۸ کاوانا را برای جانشینی آنتونی کندی قاضی دیوان عالی نامزد کرد.

در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۸ شخصی به نام کریستین بلازی فورد (Christine Blasey Ford) پروفسور دانشگاه پالو آلتو (Palo Alto) کاوانا را به سوء استفاده جنسی نسبت به خودش متهم کرد. پس این ماجرا دو زن دیگر به نام‌های رونان فارو (Ronan Farrow) و جین میر (Jane Mayer) هم در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۸ در روزنامه نیویورکر مطلبی را در مورد متهم کردن کاوانا به تجاوز جنسی به چاپ رساندند.

کد خبر 418400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha