همشهری آنلاین: تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با شکست نماینده ژاپن برای نخستین بار به قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسید.

Basketball

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام در فینال جام باشگاه‌های آسیا به مصاف آلوارک ژاپن رفت و با نتیجه ۶۸ بر ۶۴ این تیم را شکست داد.

پتروشیمی که بدون یار خارجی و با ترکیب هشت بازیکن به تایلند، محل برگزاری جام باشگاه‌ها رفته بود، در این دوره از مسابقات هیچ شکستی متحمل نشد.

شاگردان مهران حاتمی در شروع مسابقه با نتیجه ۱۶ بر ۸ در کوارتر ابتدایی شکست خوردند؛ اما در کوارتر دوم بازگشت خوبی با نتیجه ۲۲ بر ۱۱ داشتند.

کوارتر سوم هم ۱۸ بر ۱۴ به نفع پتروشیمی تمام شد؛ اما ژاپنی‌ها که حدود ده امتیاز از نماینده ایران عقب بودند، به تدریج اختلاف را جبران کردند و در اواسط کوارتر پایانی، بازی را ۵۷-۵۷ مساوی کردند. بازی تا دقایقی مساوی پیش رفت تا یک و نیم دقیقه آخر که برتری بار دیگر به نام نماینده ایران رقم خورد.

پتروشیمی در حالی که کوارتر پایانی را ۲۳ بر ۲۰ واگذار کرد، در مجموع با اختلاف چهار امتیاز برنده شد و برای نخستین بار بر سکوی نخست آسیا قرار گرفت.

میثم میرزایی با ۲۸ امتیاز، ۷ ریباند و ۳ پاس گل بهترین بازیکن پتروشیمی در این مسابقه بود. ارسلان کاظمی با ۹ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۳ توپ‌ربایی دومین بازیکن تاثیرگذار پتروشیمی در این مسابقه بود. روزبه ارغوان هم ۱۲ امتیاز و ۸ ریباند برای پتروشیمی به دست آورد.

پتروشیمی در فینال با ۴۶ ریباند مقابل ۳۹ ریباند حریف برتر بود. در منطقه رنگی ۵۰ امتیاز مقابل ۳۲ امتیاز حریف به دست آورد. در حالی که پتروشیمی تنها ۳ بازیکن نیمکت نشین داشت، ۴۰ امتیاز این تیم از طرف بازیکنانی (میرزایی و ارغوان) به دست آمد که در ترکیب ابتدایی نبودند. نیمکت تیم ژاپنی ۱۶ امتیاز به دست آورد.

این نخستین قهرمانی تیم بسکتبال پتروشیمی در آسیا بود. بهنام یخچالی در پایان مسابقات در بین پنج بازیکن برتر جام باشگاه‌ها جای گرفت.

 

کد خبر 418151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha