همشهری آنلاین: هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش امسال از «رابرت دنیرو» بازیگر برنده اسکار آمریکایی تجلیل به عمل می‌آورد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «دنیرو» که تاکنون چندین بار به مراکش سفر کرده است، گفت: این بار حس می‌کنم قرار است بُعد جدیدی از مراکش را که همیشه دوست داشتم را ببینم. از این دعوت بسیار متشکرم و بی‌صبرانه در انتظارم بخشی از این رویداد سینمایی باشم. 

جدیدترین پروژه سینمایی با بازی «رابرت دنیرو» فیلم «مرد ایرلندی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» است که نهمین همکاری این دو چهره مطرح سینمای جهان را رقم می‌زند و هر دو تهیه‌کنندگی فیلم را نیز بر عهده دارند. در این فیلم «آل پاچینو» دیگر بازیگر مطرح هالیوودی نیز بازی کرده است. 

«رابرت دنیرو» برای بازی در قسمت دوم فیلم «پدخوانده» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» برنده اسکار نقش مکمل مرد شد و برای بازی در فیلم «گاو خشمگین» از اسکورسیزی اسکار نقش اصلی را دریافت کرده است.

وی که بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی را در کارنامه هنری‌اش دارد، در سال ۱۹۹۳ شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت. در سال ۲۰۰۰ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین را کسب کرد و در سال ۲۰۰۸ جایزه مشارکت چشم‌گیر در صنعت سینما را از کارلووی‌واری دریافت کرده است.

«دنیرو» همچنین مالک کمپانی فیلمسازی «ترایبکا پروداکشنز» و همچنین بنیانگذار جشنواره فیلم «ترایبکا» است. 

هفدهمین جشنواره فیلم مراکش پس از یک سال وقفه در سال ۲۰۱۷، امسال از تاریخ ۳۰ نوامبر تا ۸ دسامبر (۹ تا ۱۷ آذر) برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی در دوره قبلی خود در سال ۲۰۱۶ برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت عباس کیارستمی کارگردان شناخته شده سینمای ایران در عرصه بین‌المللی تدارک دیده بود.

کد خبر 417979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha