دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

کتاب هفت رخ فرخ ایران در مراسمی در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری خانه هنرمندان ایران، در این مراسم فرزین رضاییان فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی و علوم سیاسی و تهیه کننده این اثر بدیع به سخنانی درباره کار و طرح طولانی تهیه آن پرداخت و گفت: « از سال 1993 در کشورهایی چون فرانسه، آلمان، روسیه و ژاپن کار روی کتاب هفت رخ فرخ ایران آغاز شد که نشانی از خدمات ایرانیان به جهانیان در قالب یک کتاب 250 صفحه‌ای و فیلمی یک‌ساعته است. در این اثر از 70 ایران شناس و شرق شناس استفاده شد. هفت رخ این مجموعه عبارتند از: رخ اول، گهواره تمدن، رخ دوم، مدیریت جهانی، رخ سوم، چهارراه تمدن‌ها، رخ چهارم، دوران طلایی ایران، رخ پنجم، میناگری با کلمات، رخ ششم، استوار چون سرو و رخ هفتم، باز آفرینی یک تمدن.»

وی افزود: « متأسفانه این سرزمین با قدمت برای بسیاری از مردم دنیا و جوانان ایرانی یا ناشناخته است یا کم شناخته شده. دیگر این‌که تاریخ را فاتحان نمی‌نویسند، فیلم‌سازان می‌نویسند. شاید فیلم‌هایی چون 300 زنگ‌هایی برای ما بوده‌اند تا با زبان تصویر به نجات سرزمین‌مان برخیزیم. نتیجه این کار طوری شد که برای مثال در یکی از دانشگاه‌های آمریکا زنی پس از دیدن فیلم هفت رخ فرخ ایران گفت که اگر روزی دوباره متولد شوم دوست دارم یک ایرانی باشم.»

در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از بزرگان و مشوقینی که رضاییان را در این طرح یاری رسانده بودند، کتاب هفت رخ فرخ ایران به استاد عبدالرحیم جعفری از بنیانگذاران نشر در ایران تقدیم شد.

کد خبر 41773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز