همشهری آنلاین: برخی نمایندگان با نقل قولی از رئیس جمهوری درباره معرفی وزرای جدید پس از بازگشت از سفر نیویورک، هفته آینده را زمان معرفی وزرای پیشنهادی اعلام کرده‌اند، در حالی که پیگیری‌ها حاکی است برنامه‌ای برای معرفی وزرا در هفته آتی در دستور نیست.

روحانی

به گزارش ایرنا پلاس، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره اظهارنظر اخیر خود در خصوص معرفی وزرا از سوی رئیس‌جمهوری توضیح داد.

حمیده زرآبادی، نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن در توضیح مصاحبه روز گذشته خود با ایلنا، مبنی‌ بر اینکه "وزیر جدید صنعت یکشنبه هفته آتی به مجلس معرفی خواهد شد"، گفت: آقای رئیس‌جمهور اعلام کرده بودند بعد از سفر خود به نیویورک، وزرای جدید خود را به مجلس معرفی خواهند کرد. به همین دلیل، جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع، درباره استیضاح وزیر صمت لغو و بنا شد اگر یک‌شنبه آینده وزیر صنعت معرفی نشد، جلسه بررسی استیضاح آقای شریعتمداری در کمیسیون تشکیل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که "منبع این خبر چه کسی بوده است"، بیان کرد: این موضوعی است که در کمیسیون مطرح شد و بنده هم به‌عنوان عضوی از آن مطلع شدم.

اخیراً و به دنبال مشکلات بازار، 70 نماینده مجلس طی نامه‌ای درخواست استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند. به ‌دنبال اعلام وصول این طرح، بنا بود روز گذشته، کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه مشترک با وزیر این طرح را بررسی کند.

یک‌شنبه این هفته نیز خبری مبنی ‌بر استعفای محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به نقل از الیاس حضرتی منتشر و مدت کوتاهی بعد، تکذیب شد.

  • بعد از سفر نیویورک یعنی هفته آینده؟

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم دیروز به خبرنگاران گفته آقای رئیس جمهور وعده دادند پس از بازگشت از سفر نیویورک وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد را به مجلس معرفی خواهند کرد. وی پس از بازگشت از نیویورک را هفته آینده معرفی کرده، در حالی که دولت برای معرفی وزرای جدید طبق قانون سه ماه فرصت دارد.

کد خبر 417582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha