همشهری آنلاین: شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای حمله به رژه نظامی در اهواز را «تروریستی، شریرانه و بزدلانه» خواند و آن‌ را «بشدت» محکوم کرد.

شورای امنیت حمله تروریستی اهواز را قویا محکوم کرد

به گزارش دويچه وله، شورای امنیت سازمان ملل متحد که در حال حاضر ریاست دوره‌ای آن بر عهده آمریکاست با انتشار بيانيه اي حمله به رژه نظامی اهواز در ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) را محکوم کرده است.

شورای امنیت در اين بیانیه‌، این حمله را تروریستی نامیده و تأکید کرده که اعضای این شورا با "قوی‌ترین عبارات این حمله شنیع و بزدلانه" را که منجر به کشته شدن ۲۴ نفر، از جمله چند کودک و زخمی شدن ۶۰ نفر شده، محکوم می‌کنند.

اعضای شورای امنیت مراتب همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان و دولت ایران ابراز و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرده‌اند.

آن‌ها تأکید مجدد کرده‌اند که تروریسم در همه اشکال و جلوه‌های ظهور خود یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

اعضای شورا همچنین بر ضرورت پاسخگو بودن عاملان، سازمان‌دهندگان، تأمین‌کنندگان مالی و حامیان این "اعمال نکوهیده تروریستی" و کشاندن آن‌ها پای میز محاکمه تأکید کرده و از تمامی دولت‌ها خواسته‌اند، مطابق تعهدات خود به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات مهم مربوطه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت مجددا یادآور شدند که هر عمل تروریستی صرفنظر از این که انگیزه آن چیست، کجا و توسط چه عواملی و علیه چه کسانی اجرا شده "جنایت‌کارانه و غیر موجه" است.

آن‌ها همه کشورها را ملزم کردند که با همه ابزار خود در هماهنگی با منشور سازمان ملل و دیگر تعهدات بین‌المللی علیه تروریسم مبارزه کنند.

کد خبر 417425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha