چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) از یک برنامه جهانی خبر داده که با هدف ایجاد شهرهایی سبزتر و قابل زندگی‌تر ارائه شده است.

تاکید IUCN بر گسترش شهرهای سبز

به گزارش ایسنا، این ابتکار جهانی به دنبال ایجاد شهرهایی سبزتر و قابل زندگی‌تر است که وضعیت سلامت افراد جامعه و رفاه ساکنان مناطق شهری را ارتقاء می‌دهد.

در این برنامه آگاهی‌ها از ارزش اکوسیستم‌ها در فضای شهری و چگونگی تاثیر آن‌ها بر رفع چالش‌ها و مشکلات شهری از جمله آلودگی هوا، سیل و مشکلات ناشی از عدم دسترسی به فضاهای سبز باکیفیت، ارتقاء پیدا می‌کند.

مدیرکل اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت گفت: تا سال ۲۰۵۰ میلادی بیش از دو سوم جمعیت جهان ساکن شهرها خواهند شد. طبیعت می‌تواند به ساکنان شهرها کمک کند تا از تاثیرات فاجعه‌بار تغییرات اقلیمی در امان بمانند و آنان را به سمت زندگی سالم و کامل هدایت کند.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، مناطق شهری تحت تاثیر تغییرات محیط زیستی از جمله سیل، طوفان، آلودگی آب و هوا قرار دارند. همچنین شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که حفاظت، نگه‌داری و ارتقای زیرساخت‌های سبز از قبیل جنگل‌های شهری، دیوارها و پشت‌بام‌های سبز فوائد متعددی برای افراد دارد.

کد خبر 417423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha