سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها ربات ها قادر به انجام کارهای مختلفی هستند، اما نقاشی کشیدن و خلق مجدد شاهکارهای هنری از جمله اموری است که ربات ها تا به حال قادر به انجام آن نبوده اند.

نقاشی

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، گروهی از محققان فرانسوی الگوریتم رایانه‌ای خاصی را ابداع کرده‌اند که به ربات‌ها امکان می‌دهد برخی از مشهورترین نقاشی‌های جهان را با کیفیت و دقتی کاملا مشابه با اثر اصلی از نو خلق کنند.

از جمله نقاشیهایی که توسط این رباتها کشیده شده و تفاوتی با نمونههای اصلی ندارد می‌توان به برخی اثر رامبرانت اشاره کرد که در قرن هفدهم میلادی زندگی می‌کرد

پیش از این برخی شاهکارهای هنری رامبرانت به قیمت‌هایی بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار به فروش رفته‌اند و باید منتظر ماند و دید این بازسازی‌های هنری رباتیک نیز با چنین استقبالی مواجه می‌شوند یا خیر.

نکته مهم این است که هر یک از اساتید نقاشی قدیمی از قلم موهای متفاوتی استفاده می‌کردند و ربات مذکور با استفاده از الگوریتم منحصر به فرد خود می‌تواند این تفاوت‌ها را درک کرده و در طراحی خود به کار بگیرد. این الگوریتمGenerative Adversarial Network (GAN) نام دارد و با دریافت اطلاعات ۱۵ هزار نقاشی از شاهکارهای قرون گذشته تغذیه شده است.

 

 

کد خبر 417381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha