همشهری آنلاین: نشان و جایزه هنر معاصر ویستا با هدف اهمیت بخشیدن به ایده هنری برای سومین سال پیاپی مهرماه فراخوان منتشر می‌کند.

جایزه هنر معاصر ویستا

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر پریسا پهلوان، مدیر نگارخانه ویستا در اين باره به هنرآنلاين گفت: این روزها در نشست‌هایی با داوران دوره‌های گذشته، هنرمندان و صاحب‌نظران هنر در حال ارزیابی دو دوره پيشين نشان و جایزه هنر معاصر ویستا هستیم و به موازات آن متن و جهت‌گیری فراخوان دوره سوم در دست تدوین است.

او با اعلام این نکته که مبلغ ریالی این جایزه 30 میلیون تومان براي طرح برتر است، افزود: اين جايزه به فرد برگزيده اهدا می‌شود تا بتواند اثرش را خلق کند و در ویستا به نمایش بگذارد. ایده هنری زیرساخت آفرینش هنری است و متاسفانه به این مهم چنان‌که باید توجه نشده است. ما برآنیم با این جایزه توجه را به فکر و اندیشه‌ای جلب كنيم که اثر هنری را خلق می‌کند.

پهلوان در ادامه گفت: عنصر ایده در عصر هنر معاصر ارزشی دوچندان یافته و برپایی جایزه‌ای با این محور در ایران اتفاقی است که مشابه خارجی ندارد. مدیر نگارخانه ویستا خاطرنشان کرد: در این جایزه روی تهیه طرح تاکید داریم. زیرا متوجه شدیم این نکته‌ای است که گاه سبب می‌شود در عرصه‌های بین‌المللی، طرح‌ها و پروژه‌های هنرمندان ما پذیرفته نشود.

برپایی نمایشگاه طرح‌های برگزيده و تقدیر از یک فرد یا نهاد که در طول سال گذشته در هنر معاصر فعال بوده دیگر بخش‌های جایزه هنر معاصر ويستاست.

کد خبر 417177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha