همشهری‌آنلاین: سید محمدعلی افشانی در بازدید کاز معاونت حمل و نقل و ترافیک آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه تبریک گفت و بر ضرورت ارتقا سطح هوشمندسازی ترافیک تاکید و تصریح کرد: هوشمندسازی ترافیک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران است و باید تلاش کنیم تجهیزات بیشتری برای رسیدن به این هدف تهیه کنیم.

محمدعلي افشاني، شهردار تهران در جریان بازدید از معاونت حمل و نقل و ترافیک هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، شهادت جمعی از هموطنان در جریان حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفت و صبر و بردباری برای بازماندگان را خواستار شد.

محمدعلي افشاني گفت: با توجه به جلسه‌هاي مختلفی که با نهادهای مختلف برگزار شده است، امیدوارم سال تحصیلی جدید با ترافیک کم‌تری آغاز شود و با رصد دقیق و ساعت به ساعت همکاران شاهد شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته در حوزه ترافیک شهری باشیم.

به گزارش شهرنوشت،شهردار تهران با بیان این‌که از دانش‌آموزان درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه ترافیک به فرد متخلف تذکر دهند، گفت: اگر تمام شهروندان تهرانی قانون را رعایت کنند بخش عمده‌ای از ترافیک شهر برطرف خواهد شد و شرایط بهتری خواهیم داشت.

افشانی بر عزم مدیران شهری برای رعایت معاینه فنی خودروها تاکید کرد و ادامه داد: در این بخش مدیریت شهری تلاش می‌کند تا از تردد خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، جلوگیری کند. علاوه بر این، فصل سرد سال در پیش است و به طور معمول با پدیده وارونگی هوا مواجه خواهیم شد. بنابراین از هم اکنون باید برای آن زمان برنامه‌ریزی کنیم. شهرداری تهران نیز در زمینه مقابله با آلودگی هوا باید پیشقدم باشد.

او افزود: متاسفانه بخش عظیمی از آلودگی هوای تهران نتيجه تردد کامیون‌های حمل بار است که بسیاری از آن ها فرسوده هستند و از آن جا که در جاده‌ها امکان تردد ندارد به صورت شبانه در خیابان های تهران تردد می‌کنند.

افشانی در ادامه به قرارداد ساخت 630 واگن برای مترو اشاره کرد و گفت: امیدوارم با ورود این واگن‌ها فاصله زمانی بین قطارها کم شود تا مسافران بیشتری بتوانند از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شهردار تهران با تاکید بر این‌که تمام اقدام‌هاي مدیریت شهری با هدف بهبود وضعیت ترافیکی تهران و کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم از این فعالیت‌ها راضی باشند. معیار ما برای موفقیت در این اقدام‌ها میزان رضایت مردم است. اگر آن‌ها اعلام کنند که راضی هستند آن زمان می‌توانیم بگوییم در کارمان موفق بوده‌ایم.

کد خبر 417161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha