محمد سرابی- خبر‌نگار: در پایان مردادماه در بازدید شهردار تهران از کارگاه ساخت انتهای بزرگراه صیاد شیرازی، پیمانکار این پروژه وعده داد که پروژه تا آخر شهریورماه آماده می‌شود و سیدمحمدعلی افشانی هم از او خواست که در مقابل خبرنگاران این سخن را تکرار کند.

شهردار تهران

شهردار با توجه به پیشرفت ظاهری پروژه تردید داشت که این سازه بزرگ در مدت زمان باقیمانده به بهره‌برداری برسد. او از پیمانکار درباره تثبیت خاک و زیرسازی‌های لازم سؤال کرد و تذکراتی درباره زمانبندی و نحوه اجرا داد اما همانند شهردار، کارشناسان و خبرنگارانی که در این بازدید با شهردار همراه بودند هم می‌دانستند که چنین پروژه‌هایی تا پایان تابستان تمام نخواهند شد.

شهردار در آخرین روز‌های شهریورماه باز هم به سرکشی از این پروژه رفت و در این‌باره گفت: این پروژه نسبت به بازدید قبلی که حدود یک‌ماه پیش از آن داشتم خیلی خوب پیش رفته است و مطمئنا اگر حادثه‌ای روی ندهد و شرایط عادی باشد در مهرماه افتتاح خواهد شد.

سید محمد علی افشانی افزود: پروژه‌های شهری براساس نیازهای مردم برنامه‌ریزی می‌شوند و شهرداری به جای اینکه به‌دنبال اجرای پروژه‌های «بزرگ» باشد به‌دنبال پروژه‌هایی است که رفاه و آسایش بیشتری برای مردم بیاورد.

او در پاسخ به این سؤال که بزرگ‌ترین پروژه‌ای که در ماه‌های آینده بهره‌برداری خواهید کرد، چیست، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مدیران شهری ما این است که به‌دنبال بزرگ‌ترین پروژه‌ها بودند و این متأسفانه شهر ما را ویران کرده‌است؛ درحالی‌که گاهی باید به‌دنبال یک پروژه بسیار ساده بود که می‌تواند باعث رفاه و آسایش مردم شود؛ بنابراین تأکید من این است که روی بزرگ‌ترین‌ها تأکید نکنیم.

شهردار بیان کرد: مثلا ببینید مشکل اصلی امروز شهر آلودگی هوا و ترافیک سنگین است اما در اولویت‌ها تلاش شده ‌است بزرگراه ساخته شود که بیشتر ماشین جذب می‌کند و آلودگی بیشتری به‌وجود می‌‌آورد؛ درحالی‌که هدف پروژه‌ها باید پاسخ به نیازهای مردم باشد.

تکمیل 2 خط مترو

ابتدای‌ ماه مهر همیشه مصادف با افزایش سفر‌های درون‌شهری به‌دلیل باز شدن مدارس و دانشگاه‌هاست؛ مشکلی که هر سال در شهر‌های بزرگ بروز می‌یابد و نشان می‌دهد که چه کاستی‌هایی در زمینه هدایت ترافیک وجود دارد. افشانی دراین‌باره به چند پروژه مهم اشاره کرد و گفت: 2 خط 6و 7قطار شهری که حدود 50کیلومتر از آنها مانده است در سال 98تمام می‌شود. او شرح داد: با تلاش گسترده مدیریت شهری منابع مالی لازم برای خط 7 که حدود 700میلیارد تومان بود، به شکل فروش اوراق مشارکت تامین شد و تلاش می‌کنیم هزار میلیارد تومان هم به همین شکل جذب کنیم که البته نصف آن را دولت تامین خواهد کرد.

سید محمد علی افشانی با بیان این نکته که شهرداری تهران بازدیدی از چند پروژه در منطقه دولت‌آباد جنوب شهر خواهد داشت، گفت: یک پروژه بسیار بزرگ داریم که چون در مرحله مقدماتی مطالعات است فعلا نام آن را نمی‌برم اما اعلام می‌کنم که پروژه ایجاد کمربند سبز شمال تهران در 1250هکتار ایجاد خواهد شد و زیرساخت‌های لازم آن فراهم شده است، برای ساخت مخازن آب آن مناقصه برگزار کرده‌ایم و ان‌شاءالله درختان در آذرماه کاشته می‌شوند که در بهار سبز شوند و با این کار جلوی کوه‌خواری شمال تهران هم گرفته خواهد شد که این کار باعث تلطیف هوا می‌شود.

او درباره پروژه‌های نیمه‌تمام تهران گفت: با توجه به محدودیت مالی پروژه‌ها اولویت‌بندی شده است و آنها را براساس اولویت فعال خواهیم کرد. البته پروژه‌های خاصی داریم که حتی اگر پیشرفت کمی هم داشته باشند، سعی می‌کنیم آنها را سریع‌تر به بهره‌برداری برسانیم. در این بازدید با حضور ایرج معزی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، حبیب‌الله تاجیک‌اسماعیلی شهردار منطقه یک، احسان نوش‌آبادی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و جمعی از دست‌اندرکاران اجرایی پروژه، مسیر 1850متری ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی پیمایش و پیشرفت اقدامات باقیمانده مانند تکمیل تقاطع‌های چهارگانه واقع در مسیر ارزیابی شد.

اتصال بزرگراه شهید صیاد شیرازی به بلوار ارتش و بلوار اوشانی در کنار اصلاحاتی که در مسیرهای دسترسی بزرگراه امام علی(ع) و بلوار ارتش صورت پذیرفته است، سبب توزیع متناسب بار ترافیک در بزرگراه امام علی(ع) و شریان‌های ارتباطی شرق پایتخت خواهد شد.

  • حضور شهردار تهران در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)و نماز ظهر عاشورا

شهردار تهران همزمان با سالروز شهادت امام حسین(ع) در جمع عزاداران عاشورا در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضور یافت. سیدمحمدعلی افشانی همزمان با عاشورای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ابتدا به زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بارگاه حضرت حمزه بن موسی الکاظم(ع) و حضرت طاهر بن زین‌العابدین(ع) مشرف شد و سپس در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) شرکت کرد. او برای اقامه نماز ظهر عاشورا در میان عزاداران حسینی در میدان امام حسین حضور یافت و نماز ظهر عاشورا را برپا کرد.

کد خبر 417123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha