دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

شهرزاد عبدیه: نخستین نمایشگاه عکس مترو با حضور محسن هاشمی مدیر عامل مترو، چهره‌های فرهنگی، استادان دانشگاه و هنرمندان و عکاسان پیشکسوت در نگارخانه محله برگزار شد.

در این نمایشگاه که به همت واحد عکس همشهری محله برگزار شده‌‌است، آثار 14 نفر از عکاسان مطبوعاتی فعال در این نشریات به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه که تا آخر دی ماه برپاست، واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی مترو تهران از نگاه هنری به تصویر کشیده شده‌‌است. در میان این عکس‌ها تعاملات انسانی، تأثیر تکنولوژی در زندگی انسان، اضطراب و استرس زندگی مدرن و حتی و عشق و محبت به‌گونه‌ای زیبا و ملموس در محیط مترو به نمایش درآمده‌اند و حرکت و تغییر و حتی شتاب را در بسیاری از این عکس‌ها می‌توان مشاهده کرد.

حاج حبیب مسئول سرویس عکس نشریات همشهری محله با اشاره به این‌که آثار به نمایش درآمده دراین نمایشگاه به زودی در چند فرهنگسرا و همچنین خانه‌ عکاسان ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، درزمینه موضوع نمایشگاه می‌گوید: ما هر ماه نمایشگاهی از سوژه‌های روز شهری در نگارخانه محله برگزار می‌کنیم که تصویری هستند از آنچه در لایه‌های مختلف شهر ما هر روز در جریان است.

در بین بازدیدکنندگان این نمایشگاه نام افرادی چون دکتر معتمد نژاد، پدر علم ارتباطات ایران، استاد چکناواریان، استاد برجسته موسیقی ایران، دکتر اعرابی، کارشناس اجتماعی، دکتر صداقت، مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی شهری، بهزاد فراهانی و محمد علی کشاورز از هنرمندان سینما و تلویزیون و... دیده‌می‌شود. دکتر معتمد نژاد ضمن ستودن این حرکت آن‌را گام فرهنگی مؤثری در مستندسازی واقعیت‌های جامعه دانست و گفت: پرداختن به موضوعات شهری از ضرورت‌های جدی کلانشهر تهران است.

مهندس محسن هاشمی، مدیر عامل مترو تهران هم نخستین نمایشگاه مترو را حرکت خوبی در جهت بازشناسی زاویای مختلف فرهنگی مترو دانست و یادآور شد:توسعه مترو از ضرورت‌های شهرنشینی امروز است و باید همگام با توسعه آن به توسعه فرهنگ شهروندی در جهت بهره‌گیری از مترو هم پرداخته‌شود.

دکتر صداقت با مؤثر دانستن این موضوع  در مسیر آموزش عمومی شهروندان تهران،گفت:برگزاری نمایشگاه‌های هنری، نگاه واقعی به موضوعات شهری را برای بازدیدکنندگان و مخاطبان آینده و حال ترسیم می‌کند و هدف ما را برای  آگاهی بخشی به شهروندان برای زندگی بهتر تسهیل می‌کند.

کد خبر 41699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز