همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا پایان سال جاری تعداد ۱۸ هزار گروه جهادی بسیج در بخش محرومیت زدایی در سراسر کشور فعال خواهند شد.

غلامحسین غیب پرور

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج؛ سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور روز دوشنبه درباره نقش سازمان بسیج مستضعفین در تحقق توسعه و آبادانی کشور، اظهار داشت: هم اکنون 8 هزار گروه های جهادی در کشور فعال هستند و 10 هزار گروه جهادی تا پایان سال به این گروه ها اضافه می شوند که ظرفیت سازندگی بالایی در کشور به وجود می آورند.

وی افزود: 18 هزار گروه جهادی تا پایان سال فرصتی برای نوسازی و توسعه کشور در مسیر توسعه و تحقق اهداف، برنامه ها و اسناد بالادستی برای دولت ایجاد می کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در مورد اهداف گروه های جهادی گفت: برنامه گروه های جهادی به این نحو است که یک نقطه مشخص را برای هر گروه تعیین کرده و با تمرکز بر آن به صورت یک مجموعه از خدمات مورد نیاز بر آن محل مشخص شده، متمرکز می شوند.

سردارغیب پرور، محرومیت زدایی را از اصلی ترین رسالت های گروه های جهادی دانست و گفت: فعالیت های خدمت رسانی در بخش سلامت و بهداشت، تامین نیازهای اجتماعی و فرهنگی از دیگر فعالیت های گروه های جهادی با محور محرومیت زدایی است.

وی یادآور شد: تا حدودی در انجام فعالیت گروه های جهادی با دولت هماهنگی های لازم صورت گرفته است. جهادگران با یک وزارتخانه تعامل ندارند، بلکه با چند وزارتخانه تعامل دارند. از جمله وزارتخانه جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان که این همکاری با دولت باید افزایش یابد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همکاری دولت با بسیج باید بیشتر شود، چرا که استعداد بسیج یک اقیانوس است و عمق، طول و عرض بسیج بسیار زیاد است و من همواره در مورد همکاری بسیج با دولت اعلام آمادگی کرده ام.

سردارغیب پرور گفت: برنامه ای هم برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه ارائه شده و آمادگی کامل داریم تا به کمک دولت بیاییم.

کد خبر 416742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha