یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه های فیلیپین اعلام کردند که برآوردهای اولیه حاکی است ابرتوفان منگخوت که از نظر قدرت در گروه پنجم توفان هاست و مناطق شمال و مرکز این کشوررا درنوردیده تاکنون بیش از ۱۶ کشته برجای گذاشته است.

 ابرتوفان در فیلیپین ۱۶کشته برجای گذاشت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های فیلیپینی، این توفان سهمگین که به زبان محلی ' اُمپنگ ' گفته می شود از روز گذشته تاکنون بخش های زیادی از مناطق جزیره لوزان در مرکز فیلیپین و ایالت کاگایان را نیز تخریب کرده است.

باد با سرعت بیش از 185 تا 250 کیلومتر و باران های شدید و سیلاب در پی این پدیده جوی بسیاری از روستاها، مزارع و شهرهای فیلیپین را در این دو منطقه دستخوش خسارت های گسترده و همچنین رانش لایه های زمین کرده است.

مسئولان محلی در فیلیپین اعلام کردند که تا خروج ابرتوفان از این کشور نمی توانند برآورد دقیقی از میزان خسارات و تلفات احتمالی اعلام کنند اما بررسی ها دراین زمینه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، ابرتوفان با تخریب گسترده جنگل ها و درختان و جاده ها، پل ها وراههای مواصلاتی دسترسی ها را به مناطق خسارت دیده دشوار کرده است.

پیشتر اعلام شد که اگرچه حدود 5 میلیون نفر از مردم در مسیر حرکت ابرتوفان در فیلیپین زندگی می کنند اما تنها 100 هزار نفر از آنها در پناهگاهها اسکان داده شدند.

به طور متوسط سالانه بروز 20 توفان مهیب در فیلیپین سبب کشته شدن صدها نفر دراین کشورمی شود.

کارشناسان اقتصادی بلومبرگ گزارش دادند که آثار مخرب این ابرتوفان 6.6 درصد از تولید ناخالص داخلی فیلیپین معادل 120 میلیارد دلار برآورد شده است.

هایان مهیب ترین توفانی است که در سال 2013 فیلیپین را تحت تاثیر قرار داد که در آثر آن 7 هزار و 500 نفر کشته و مفقود شدند.

اداره خدمات جغرافیایی و نجوم فیلیپین (پاگاسا) پیش بینی کرده این ابرتوفان امروز عصر به سمت غرب این کشور حرکت و پس از خروج از آن هنگ کنگ و تایوان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فیلیپین با 100 میلیون نفر جمعیت کشوری مجمع الجزیره ای با افزون بر 7 هزار و 500 جزیره در اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا واقع شده است.

کد خبر 416615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha