با دستگیری قاتلان پزشک گیلانی، اسرار نقشه پیچیده نخبه قلابی برای سرقت ۸۰۰ میلیون تومانی و قتل این پزشک معروف فاش شد.

دکتر حسین بلوری

متهم با ادعای اینکه اختراعش در کشور آلمان ثبت شده و پول زیادی نصیبش کرده، پزشک میانسال را فریب داده و پس از کلاهبرد اری میلیونی، او را به قتل رسانده بود.

هفته گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان توانستند با دستگیری جوانی 25ساله و همدستانش راز جنایتی هولناک را فاش کنند. جنایتی که قربانی آن، پزشک معروف گیلانی بود که از چند‌ماه قبل فریب یک نخبه قلابی را خورده و در دام شوم او گرفتار شده بود.

برادر مقتول در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: عامل اصلی جنایت جوانی 25ساله است که از آشنایان دور برادرم به شمار می‌رود. از دی‌ماه پارسال بود که او به برادرم نزدیک شدتا نقشه‌ای را که در سر داشت عملی کند. وی مدعی بود که نخبه است و ماده‌‌ای شیمیایی اختراع کرده و در کشور آلمان به ثبت رسانده که صدها هزار فرانک آلمان نصیبش کرده است. او حتی در یک برنامه‌ تلویزیونی هم به‌عنوان جوانی نخبه شرکت کرده و برادرم را همراه خود به پشت‌صحنه برنامه برده و همین باعث شده بود که برادرم فریب حرف‌هایش را بخورد.

  • شروع کلاهبرداری

مهم‌ترین بخش از نقشه قاتل برای سرکیسه کردن پزشک گیلانی از چند‌ماه پیش شروع شد. برادر مقتول می‌گوید: «متهم مدعی شده بود که دولت آلمان پول ثبت اختراعش را بلوکه کرده و او درصورت سرمایه‌گذاری در ایران می‌تواند این پول را از دولت آلمان بگیرد. او به این بهانه 200میلیون تومان برای سرمایه‌گذاری از برادرم گرفت و مدعی شد که به محض گرفتن پولش از آلمان، بدهی‌اش را پس می‌دهد.»

مدتی بعد، نخبه قلابی دومین مرحله‌ نقشه‌‌اش را به اجرا گذاشت. او که ادعا می‌کرد سرمایه‌گذاری‌اش در کیش سود زیادی نصیبش کرده است، پسر پزشک گیلانی را همراه خود به کیش برد و با کرایه دو خودروی بنز گران‌قیمت، یکی از آنها را در اختیار وی قرار داد و مدعی شد هر دو خودرو متعلق به‌خود اوست.

برادر مقتول می‌گوید:« متهم به برادرزاده‌ام گفته بود که می‌خواهد یکی از بنزها را بابت بدهی‌اش به دکتر بدهد. بعد او را با هواپیما به خانه‌ فرستاده و ادعا کرده بود بنز را با تریلی می‌فرستد. این مرد سپس به برادرم گفته بود بنزی که قرار است به او بدهد 3میلیارد تومان ارزش دارد و در ازای آن 200میلیون تومان دیگر و خودروی جنسیس برادرم را که 400میلیون تومان ارزش داشت، از او گرفت تا به جای همه آنها، بنز گران‌قیمت را تحویلش بدهد.

با این حال هفته‌ها گذشت و خبری از بنز نشد و متهم هربار بهانه می‌آورد که در شماره‌گذاری یا اداره پلیس مشکل پیش آمده و به‌زودی ماشین را به برادرم می‌دهد اما این اتفاق هرگز رخ نداد. برادرم که پشیمان شده بود، برای گرفتن پول و ماشینش نزد نخبه قلابی رفت و او یک حواله بانکی به مبلغ 900میلیون تومان به تاریخ 29مرداد به برادرم داد اما وقتی موعد حواله رسید، مشخص شد که حواله قلابی بوده است.

  • نقشه جنایت

پزشک گیلانی حالا مطمئن شده بود با یک کلاهبردار کاملا حرفه‌ای طرف است اما نقشه‌های نخبه قلابی هنوز تمام نشده بود. برادر مقتول ادامه می‌دهد:«متهم که می‌دید دکتر قصد شکایت دارد، این بار ادعای تازه‌ای مطرح کرد. او از برادرم خواست که با هم به خارج از کشور بروند و او پس از اینکه پولش را از دولت آلمان گرفت، بدهی‌اش را پرداخت کند.

این مرد با چرب‌زبانی دکتر را فریب داد و قرار شد دکتر و پسرش همراه وی به خارج از کشور بروند. اما وقتی به محل قرار رفتند، متهم با استفاده از داروی خواب‌آور هر دو را بیهوش کرد. سپس دکتر را با همدستانش که 4نفر بودند به خانه‌ای در بخش سنگر شهرستان رشت برد و پس از به قتل رساندن او، جسدش را در باغچه خانه دفن کرد.

او سپس گوشی دکتر را برداشت و 2روز بعد که برادرزاده‌ام به هوش آمد، مدعی شد که دکتر تنهایی به خارج از کشور رفته و قرار است پس از گرفتن طلبش، زندگی تازه‌ای در آنجا شروع کند و همسر و فرزندانش را هم به آنجا ببرد. این مرد که گوشی برادرم را در اختیار داشت از طریق شبکه‌های اجتماعی با برادرزاده‌ام چت می‌کرد و خودش را به جای دکتر معرفی کرده و می‌گفت که در یکی از کشورهای اروپایی است و می‌خواهد خانه‌ای بخرد تا همه خانواده‌اش را به آنجا ببرد.

او چندین روز با این ادعا ما را سرکار گذاشته بود تا اینکه به ماجرا شک کردیم و بعد از تحقیقات زیاد متوجه شدیم که پیام‌ها از داخل ایران ارسال می‌شوند. پس از آن بود که به اداره آگاهی رفتیم و علیه نخبه قلابی شکایت کردیم و وقتی پلیس وارد ماجرا شد، راز قتل برادرم فاش شد.

با دستگیری نخبه قلابی و همدستانش، جسد برادرم از باغچه خانه مورد نظر بیرون کشیده شد و ما در اوج ناباوری پیکر او را به خاک سپردیم.» او می‌‌گوید: برادرم فوق‌تخصص کلیه و اورولوژی کودکان بود و خودش در سختی بزرگ شده و درس خوانده و توانسته بود زندگی خوبی برای خانواده‌اش فراهم کند اما جوان جنایتکار چنان همه ما و اطرافیانش را فریب داده بود که تصور می‌کردیم او واقعا نخبه است و در نهایت نیز برادرم در دام نقشه شومی که کشیده بود گرفتار شد.» براساس این گزارش، متهم به قتل و همدستانش در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 416537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha