دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

مریم رشدی: براونی (Browni) نام یکی از انواع کیک‌های شکلاتی است که به عنوان عصرانه همراه چای - آن هم در این سرمای زمستانی- بسیار می‌چسبد.

گردو

 مواد لازم:

- 350گرم شکلات ساده تخته‌ای (خرد شود)

- 225 گرم یا یک پیمانه کره (نگینی خرد شود)

- 3 عدد تخم‌مرغ بزرگ [آشنایی با خواص تخم‌مرغ]

- 115 گرم یا نصف پیمانه شکر

- یک قاشق چای‌خوری وانیل

- سه‌چهارم پیمانه آرد گندم (الک شود)

- 225 گرم یا یک و نیم پیمانه خرما (پوست و هسته آن گرفته و ریز خرد شود) [آشنایی با خواص خرما]

- 200 گرم یا یک و سه‌چهارم پیمانه مغز گردوی خرد شده [آشنایی با خواص گردو]

- پودر قند برای تزئین

  طرز تهیه:

1 - ابتدا باید شکلات تخته‌ای را آب کنید. برای این منظور باید از روش بن مارین یا حرارت غیرمستقیم استفاده کنید؛ به این ترتیب که قابلمه کوچکی حاوی آب را روی شعله اجاق گاز قرار دهید، سپس شکلات تخته‌ای تکه‌شده را داخل کاسه بلوری دیگری ریخته و روی دهانه قابلمه قرار دهید. حرارت حاصل از جوشیدن و بخار شدن آب داخل قابلمه زیرین، تکه شکلات‌ها را نیز ذوب می‌کند.

2 - فر اجاق گاز را روی 190درجه سانتی‌گراد یا 375درجه فارنهایت یا شماره5 روشن کنید تا گرم شود. حالا کف و دیواره‌های قالب مستطیل شکل مخصوص کیک را چرب کرده و سطح داخل آن را با یک تکه کاغذ روغنی شیرینی‌پزی بپوشانید.

3 - در یک کاسه بلوری دیگر، تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل هم بزنید، سپس به شکلات ذوب شده اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. پس از آن، آرد، خرما و گردو را افزوده و به هم‌زدن ادامه بدهید.

4 - حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و به مدت 30 تا 40 دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد. پس از این مدت، قالب کیک را از داخل فر بیرون آورده و مدتی در دمای اتاق قرار دهید تا سرد شود. سپس کیک را برگردانید.

کد خبر 41651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز