همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: تغییرات اقلیمی سریع‌تر از ما در حال پیشروی است.

تلاش‌ها برای مهار تغییرات اقلیمی کفایت نمی‌کند

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اظهار کرد: در صورتی که جهان مسیری را که در آن قرار دارد تا سال ۲۰۲۰ تغییر ندهد، تغییرات اقلیمی از کنترل خارج می‌شود.

دبیر کل سازمان ملل از روسای جمهور کشورها درخواست کرد تا در کنفرانس ویژه آب و هوایی که در نیوریورک برگزار می‌شود، شرکت کنند. این درخواست به دنبال نگرانی‌های فزاینده در مورد سرعت کند مذاکرات سازمان ملل مطرح شد.

گوترش تصویری ناخوشایند از پیامدهای تغییرات اقلیمی ترسیم کرد که به گفته او در سال جاری در تمامی نقاط جهان احساس شده و به شکل موج گرما، آتش‌سوزی جنگلی، طوفان و سیل ظاهر شده که خسارت‌های قابل توجهی را از خود به جا گذاشته‌اند.

دبیر کل سازمان ملل افزود: صخره‌های مرجانی در حال از بین رفتن هستند، اقیانوس‌ها در حال اسیدی‌تر شدن هستند و نگرانی‌های فزاینده‌ای در رابطه با تحلیل رفتن منابع وجود دارد. همچنین انباشت کربن دی‌اکسید در اتمسفر به بالاترین سطح خود در مدت سه میلیون سال رسیده است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، آنتونیو گوترش تصریح کرد: به رغم توافق جهانی که برای مقابله با تغییرات اقلیمی در قرارداد آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ بدست آمد، کشورهای جهان از مسیر دستیابی به اهداف ذکر شده در این قرارداد منحرف شده‌اند.

کد خبر 416109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha