همشهری آنلاین: انتشار تصاویر برخی حیوان‌های مناطق گرمسیری آفریقا در هوای برفی روزهای اخیر آفریقای جنوبی با استقبال و شگفتی دوستداران حیات وحش مواجه شده است.

زرافه در هوای برفی آفریقای جنوبی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، در شرايطي كه كشورهاي واقع در نيمكره جنوبي زمين به روزهاي سرد سال رسيده‌اند و بارش برف مناطقي از كشور آفريقاي جنوبي را سپيدپوش كرده، به نظر مي‌رسد حيوان‌هاي دوستدار آب و هواي گرم هم دارند از قدم زدن روي برف و يخ لذت مي‌برند. انتشار تصاوير زرافه‌ها، بزهاي كوهي، كرگدن‌ها و فيل‌ها در هواي برفي در شبكه‌هاي اجتماعي فراگير و با استقبال مردم مواجه شده است.

كيتي ويليون تصاوير بازي كردن فيل‌ها را زير دانه‌هاي برف در منطقه اسنيوبرگ ثبت كرده كه به زبان محلي به معني كوهستان برفي است و در دماغه غربي آفريقاي جنوبي واقع شده است. تصوير زرافه‌ها در زمين پربرف منطقه نيمه‌بياباني كارو هم در قاب دوربين همين عكاس به ثبت رسيده است. بزهاي كوهي هم كه جزو برف‌دوست‌ترين حيوان‌ها به شمار مي‌روند، در منطقه گراف-رينت در دماغه شرقي شكار شده‌اند.

شدت بارش برف در دماغه‌هاي شمالي، غربي و شرقي آفريقاي جنوبي به اندازه‌اي بود كه وزارت حمل و نقل مسيرهاي منتهي به دماغه شرقي را به دليل لغزنده بودن راه مسدود كرد. كشور مستقل لسوتو هم كه در داخل مرزهاي آفريقاي جنوبي قرار دارد، با شديدترين هواي برفي مواجه شده و بيش از نيمي از آن سپيدپوش است.

کد خبر 416077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha