همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه نشان داده است که تزریق خون جوان به موش‌های مسن از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن پیشگیری کرده و عملکرد شناختی آنها را به خوبی حفظ می‌کند.

ارتباط تزریق خون جوان با پیشگیری از بیماری‌های افزایش سن

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه کالج لندن دریافتند انتقال خون جوان به افراد پیر می‌تواند موجب درمان بیماری‌های مرتبط با سن شود. نتایج اخیر این محققان نشان داده که فاکتورهای خونی به دست آمده از انسان‌های جوان می‌تواند موجب بهبود سلامت در حیوانات مسن‌تر شود. طبق این نتایج، خون افراد جوان می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن کمک کند.

«دام لیندا پاتریج»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تحقیق ما نشان می‌دهد خون جوان به انسان‌ها اجازه می‌دهد تا زندگی عاری از بیماری‌هايی نظیر سرطان، زوال عقل و بیماری قلبی تا زمان مرگ‌شان داشته باشند.»

در این مطالعه از ۷۰ شرکت کننده داوطلب در رده سنی ۱۶ تا ۲۵ سال پلاسما خون گرفته شد. نتایج نشان داد موش‌های مسنی که خون دریافت کرده بودند مبتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن نشده و عملکرد شناختی‌شان هم به خوبی حفظ شد، درحالی که موش‌های جوان‌تر دریافت کننده خون پیر با تاثیر معکوس مواجه شدند.

پاتریج تاکید می‌کند خون باید به دقت در حیوانات مورد مطالعه قرار گیرند تا مولکول‌های حفظ کننده سلامت جسم شناسایی شوند.

کد خبر 415951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha