همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بخشی از صحبت‌های رهبری خطاب به خبرگان بود. برخی حضرات خبرگان گاهی موضع‌گیری‌های تقابلی علیه دولت دارند، رهبری خطاب به آنان تأکید داشتند با دولت مقابله نکنید.

سیدهاشم بطحایی، نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری

سیدهاشم بطحایی، نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایرناپلاس با بیان اینکه در ماه‌های اخیر جوّ بگومگو در کشور شکل گرفته است، اظهار داشت: مطالباتی از دولت وجود دارد که بر این اساس مجلسیان نیز رئیس‌جمهور را دعوت کردند و پرسش‌هایی داشتند که حالت تعرض به دولت در آن نیز وجود داشت و به‌نوعی نزاع تعبیر شد. مقام معظم رهبری نظرشان این است که در دعوا، مشکلی حل نمی‌شود و دعوا کردن بیجاست.

بطحایی اضافه کرد:‌ دعوا و توهین مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه ضرر هم دارد. نظر مبارک رهبری این است که خودتان را تحقیر نکنید، چون دولت از خود مردم است، مجلس از خود مردم است. این مردم هستند که مجلس و دولت را تشکیل دادند، پس خودتان را خراب نکنید. منظور رهبری این بود ضمن اینکه مطالبات مردم به‌حق است، اما یقه‌گیری، توهین و جسارت مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه بهانه دادن به‌دست دشمن است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که مخاطب رهبر انقلاب چه کسانی بودند، گفت: مخاطب سخنان ایشان اولاً و بالذات گروه‌های مخالف دولت و ثانیاً و بالعرض همه مردم بودند. راه افتادن در خیابان‌ها، کلمات رکیک گفتن و توهین کردن آب به آسیاب دشمن ریختن است. با توهین، جسارت و دعوا کردن مشکلی حل نمی‌شود.

بطحایی همچنین مجلس خبرگان رهبری را نیز مخاطب فرمایشات رهبر انقلاب دانست و گفت: روی سخنان ایشان اعضای خبرگان هم بود. در بین حضرات خبرگان برخی موضع گیری‌های تقابلی دارند. اشاره ایشان به برخی از این افراد است که حالت تقابلی با دولت نداشته باشید. در مجلس هم مشاهده کردیم که برخی حالت تقابلی با دولت در پیش گرفته‌اند. رهبری تأکید دارند که باید به‌سمت اصلاح پیش بریم نه اینکه در مقابل دولت، ما خودمان دولتی تشکیل دهیم. نتیجه اینکه حاصل سخن این است که ما خودمان یک روند مستقل از دولت پیش نگیریم.»

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که منظور رهبری از تشکیلات و کار موازی با دولت کدام نهادها بود نیز گفت: من نمی‌توانم دقیقاً مشخص کنم منظور ایشان کدام نهادها بود، ولی فضایی در جامعه هست که برخی موضع‌گیری خاصی در مقابل دولت دارند. دولت ما دولت بیگانه نیست، دولت انگلیسی و آمریکایی نیست، دولت ایران است. دولتی است که به آن رأی دادیم و 25 میلیون رأی دارد. این نهالی است که خودمان کاشتیم اگر گُل داده کار خودمان است و اگر خار داده باز هم کار خودمان است.

بطحایی افزود: در این جو نباید به جان دولت بیفتیم، چراکه دشمن همین را می‌خواهد و تلاش می‌کند اوضاع متلاشی شود.

او در همین حال گفت: من به‌عنوان عضوی از خبرگان این حق را به مردم و گروه‌ها می‌دهم که مصلحانه دولت را نقد کنند و مطالبه داشته باشند. واقعاً وضع نابسامان بازار با احتکارهای سرسام‌آور تأسف‌آور است. احتکار داخلی از تحریم ترامپ بدتر است. انسان خجالت می‌کشد کار مملکت انقلابی و مترقی به‌جایی برسد که مردم برای پوشک بچه هم در مضیقه بیفتند.

بطحایی گفت: کسانی که در رأس امور اجرایی هستند، باید بدانند مسئولیتی که از جانب مردم به آنان محول شده امانت است و اگر توانایی انجام کار را ندارند باید آن را به فرد توانمند و کارآمد واگذار کنند تا مشکلات کشور حل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب آخر هفته گذشته در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان در پاسخ به برخی اظهارنظرها گفتند: "دعوا کردن راه اصلاح نیست، همچنان که ایجاد تشکیلات و کار موازی با دولت نیز به صلاح و موفق نخواهد بود و تجربه ثابت کرده است کار باید به‌وسیله مسئولان آن، در مجاری قانونی انجام بگیرد."

کد خبر 415787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha