شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره شمالی در ادامه اقدامات اعتماد ساز در ارتباط با جامعه بین المللی اعلام کرد آماده ارتباط و برقراری مناسبات دوستانه با هر کشوری است.

کره شمالی: آماده دوستی با هر کشوری هستیم

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه کره شمالی روز شنبه در بیانیه ای آورده است: اگر کشورهایی که قبلا تحرکات خصمانه داشته اند، این روند را کنار بگذارند و به حق حاکمیت کره شمالی احترام بگذارند، ‌زمینه برای روابط دوستانه میان طرفین آماده می شود.

این کشور قبل از این نیز تاکید کرده بود به فرایند خلع سلاح هسته ای پایبند است و برای پیشبرد این برنامه در سال های آینده تلاش خواهد کرد.

بیانیه ادامه می دهد که کره شمالی ضمن مدیریت دقیق و صحیح بر روابط خارجی همچنان برای پیشبرد همکاری ها و مناسبات در عرصه های مختلف با جامعه بین المللی کوشش خواهد کرد.

وزارت خارجه کره شمالی در این بیانیه تصریح کرده است: درهای ارتباط با دیگر کشورها از سوی کره شمالی هرگز بسته نشده است و هر اقدامی که در راستای حراست از حق حاکمیت و احترام باشد مهم است و این کشور برای توسعه مناسبات با جامعه بین المللی آماده است.

فردا یکشنبه مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی است و انتشار این بیانیه حرکتی صلح جویانه و دوستانه از سوی پیونگ یانگ برای ارتباط گسترده تر با دنیا است.

روزنامه 'رودونگ سینمون' ارگان حزب حاکم کار کره شمالی نیز نوشته است این کشور بدون تاثیرپذیری از تصمیمات دیگر کشورها با اتکا به منابع و منافع خود به دنبال توسعه اقتصادی است.

کد خبر 415745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha