همشهری آنلاین: در معاملات سه‌شنبه سیزدهم شهریورماه بورس‌های جهانی به جز یوان هیچ ارز مهم دیگری نتوانست در برابر دلار مقاومت کند.

Money

به گزارش ایسنا به نقل از فرانسه، افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا با چین و کانادا باعث شد تا بار دیگر، شاخص‌ها در بورس‌های آسیایی وارد محدوده قرمز شوند. هر چند که در آمریکا بورس وال‌استریت به دلیل تعطیلات روز جهانی کار تعطیل و ارزش دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای مهم جهانی افزایشی بود و نگرانی‌ها از وضعیت لیره ترکیه و پزوی آرژانتین نیز بر بازارها حکمفرما بود.

جنگ تجاری بین کانادا و آمریکا پس از آن تشدید شد که به دنبال توافق جدید بین مکزیک و آمریکا، ترامپ تهدید کرده است یا کانادا پیمان جدید را بپذیرد یا کلا همسایه شمالی را از پیمان جدید تجارت ازاد آمریکای شمالی کنار خواهد گذاشت.

در مبادلات امروز بورس‌های چین بر خلاف سایر بورس‌های آسیایی روند افزایشی داشت به گونه‌ای که شاخص "شانگهای کامپوزیت" با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۷۲۶.۰۶ واحد و شاخص "هانگ‌سنگ" با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷۷۲۷.۹۷ واحد رسید.

در ژاپن شاخص "نیکی ۲۲۵" با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲۶۹۷.۰۸ واحد رسید و در استرالیا، شاخص سیدنی ۰.۳ درصد عقب نشست. بورس سئول کره جنوبی ۰.۱ درصد افزایش یافت.

نگرانی‌ها از وضعیت مبهم مذاکرات بریگزیت و پافشاری دولت انگلیس بر موضع خود در مذاکرات با اتحادیه اروپا، هم یورو و هم پوند را نزولی کرد به گونه‌ای که هر یورو به ۱.۱۶۰۲ دلار و هر پوند به ۱.۲۸۶۰ دلار کاهش یافت.

ارز کشورهای آسیایی و نوظهور نیز روز بدی را پشت سر گذاشتند: وون کره جنوبی و دلار استرالیا هر دو ۰.۳ درصد در برابر دلار کاهش یافتند، هر دلار به ۱۱۱.۱۵ ین ژاپن افزایش یافت، راند آفریقای جنوبی ۰.۵ درصد ارزش خود را از دست داد و دارندگان پزو مکزیک برای تبدیل پول خود به دلار ۰.۴ درصد به نسبت روز قبل ضرر کردند.

نفت آمریکا در بازار کالا وارد مدار ۷۰ دلاری شد به گونه‌ای که هر بشکه نفت خام " وست تگزاس اینترميدیت" با ۲۶ سنت افزایش به ۷۰.۰۶ دلار رسید. نفت خام برنت اما ۴ سنت کاهش یافت و به ازای ۷۸.۱۱ دلار در هر بشکه مبادله شد.

کد خبر 415398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha