شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد نخست وزیر این رژیم و رئیس تشکیلات خودگردان به توافقات نهایی نزدیک شده‌اند و طبق آن قرار است دو پایتخت در قدس تشکیل شود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الخلیج، شبکه 10تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان درخصوص مسائل حل دائم اختلافات به توافق نهایی نزدیک شده‌اند.

بنا بر این گزارش، دو طرف توافق کرده‌اند تا در شهر قدس دو پایتخت تشکیل و مساله حق بازگشت آوارگان فلسطین نیز به طور محدود اجرا شود.

اولمرت و عباس توافق کردند در مقابل عقب‌نشینی اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی تا مرزهای سال 67 فلسطین، شهرک‌های صهیونیست‌نشین بر جای خود باقی بماند.
بنا بر این گزارش، رویو دروکر، تحلیلگر شبکه 10 رژیم صهیونیستی اعلام کرد این توافقات به صورت ضمنی میان عباس و اولمرت رد و بدل شده و هنوز چیزی میان آنها به ثبت نرسیده است.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرده بود پیشنهادهای رئیس جمهور آمریکا را قبول ندارد و هر توافقی میان عباس و اولمرت شکل بگیرد برای آن الزام آور نیست.

در همین حال مارک رگو، سخنگوی اولمرت پس از پایان دیدار بوش با سران اسرائیلی اعلام کرد مذاکرات درباره مسائل اساسی از هفته آینده شروع می‌شود.

از سوی دیگر صائب عریقات مسئول هماهنگی امور مذاکرات تشکیلات خودگردان با طرف اسرائیلی اعلام کرد: اظهارات بوش نظرات و موضع شخصی وی است و لزوما مواضع فلسطین و اسرائیل نیست.

وی افزود: ما صلح را به هر قیمتی قبول نمی‌کنیم، بلکه می‌خواهیم اشغالی که از سال 1967 آغاز شد پایان بپذیرد و دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس بر پا و مسائل ریشه‌ای اختلاف، بویژه مساله آوارگان و ترسیم مرزها با استناد به قوانین بین‌المللی حل شود.

کد خبر 41537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز