همشهری‌آنلاین: دومین نشست مشترک معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران و فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ با محوریت اجرا فاز دوم طرح کاهش برگزار شد.

بر اساس این طرح، تردد همه خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر تهران از اول آبان‌ماه ممنوع است و توسط دوربین‌ها به صورت شبانه‌روزی کنترل می‌شود.

این نشست با حضور محسن پورسیدآقایی، سردار رحیمی، سردار مهماندار و مدیران و کارشناسان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای نشست، معاون شهردار تهران با بیان اين‌که نشست مشترک پیشین آثار خوب و بازتاب بیرونی مثبتی داشته است، افزود: امیدواریم در اين نشست و نشست‌های بعدی نیز با همکاری و همراهی یکدیگر، مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را در تهران رفع و خدمات شایسته‌ای به شهروندان ارائه کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز با بیان این‌که تهران، ابرشهری است که موضوع‌هاي مختلفی به‌عنوان چالش و معضل دارد، افزود: ترافیک جزو بزرگ‌ترین مشکلات تهران است و ما با تمام وجود آماده همکاری با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری هستیم تا اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهیم.

او خطاب به پلیس راهور گفت: ما باید تمام انرژی خود را در کف خیابان به کار بگیریم تا آلودگی هوا و ترافیک را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک با اشاره به اجرا فاز دوم طرح کاهش از اول آبان‌ماه سال جاری اعلام کرد: دوربین‌های این شرکت برای کنترل معاینه فنی خودروها در مبادی ورودی و خروجی و معابر شهر تهران نصب شده و آماده اجرای این طرح هستیم.

بنابر اعلام معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، همچنین پلیس راهور اعلام کرد که زیرساخت‌های فنی برای اعمال جریمه‌ همه خودروهای فاقد معاینه فنی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، فراهم است.

مقرر شد همایشی با حضور معاونین ترافیک مناطق و مدیران اجرایی حوزه حمل‌ونقل و روسای پلیس راهور مناطق و سرکلانتران پلیس راهور و معاونین اجرایی راهور تهران بزرگ برگزار شود و براي هماهنگی بیشتر پیش از شروع به کار مدارس اقدام شود.

سردار مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ توضیح‌هايی درباره اجرا مصوبات پیشین ارائه داد و با اشاره به ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارها در خیابان شهرزاد گفت: طرح ساماندهی وانت‌بارهای خیابان‌های ۱۷ شهریور و شوش را نیز در دست اجرا داریم.

در این نشست، گزارشی از پیگیری و اجرا مصوبات پیشین ارائه شد و سپس در مورد موضوع‌هايی که در نخستین نشست مطرح نشده بود، بحث و بررسی شد و مصوبات جدید در ۱۱ بند به امضا طرفین رسید.

هم‌چنین مقرر شد در معابر منتهی به پایانه‌های غرب و جنوب و شرق، محل‌های خاصی را برای پیاده کردن مسافر و بارگیری توسط مسافربرها و وانت‌بارها، ایجاد شود و پلیس نظارت کامل بر انضباط محل‌های مذکور داشته باشد.

اگرچه با حضور پلیس راهور و اعمال قانون، وضعیت بهتر شده ولی مقرر شد جلسه‌ای توسط سردار مهماندار، مدیرعامل تاکسیرانی و مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق و چند نفر از مدیران ناجا برگزار و برنامه‌ریزی لازم برای برخورد با مسافربرهای غیرمجاز به‌طور دائم اقدام شود.

ضرورت برخورد جدی با رانندگان متخلفِ پرخطر که دارای تخلفات متعدد هستند، ازجمله مصوبات این نشست بود و مقرر شد نسبت به اعزام خودرو مربوطه به پارکینگ و توقف چند ماهه مطابق قانون اقدام شود.

کد خبر 415271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha