همشهری آنلاین: برای نخستین بار در پاکستان یک زن به ریاست دادگاه عالی ایالتی این کشور منصوب شد.

یک زن، رئیس دادگاه عالی ایالتی پاکستان شد

به گزارش روز شنبه ایرنا، «سیده طاهره صفدر» برای به عهده گرفتن ریاست دادگاه عالی ایالتی بلوچستان امروز شنبه سوگند یاد کرده و مسئولیت خود را آغاز کرد.

«ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان، سیده طاهره صفدر را به عنوان رئیس دادگاه بلوچستان منصوب کرده و این نخستین بار است که یک زن به عنوان رئیس دادگاه عالی ایالتی این کشور منصوب می شود.

پیش از این، زنان حقوقدان پاکستان به عنوان رییس دادگاه های این کشور منصوب می شدند.

یازدهم دی ماه سال 1392 بود که 'اشرف جهان' در کراچی پاکستان به عنوان قاضی منطقه‌ای ایالت سند سوگند یاد کرد.

دادگاه شریعت در سال 1980 میلادی و در جریان حکومت نظامی دیکتاتور اسبق پاکستان 'ضیاء الحق' و به عنوان بخشی از روند اسلامی کردن موسسات و اداره‌های پاکستان تاسیس شد و این دادگاه قوانین پاکستان را برای تطابق با قوانین مذهبی موسوم به «قوانین حدود» مورد بررسی قرار می‌دهد.

سیده طاهر صفدر پنجم اکتبر 1957 میلادی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان به دنیا آمد، وی سال 1980 میلادی تحصیلات خود را در دانشگاه کویته به پایان رساند و مدرک تحصیلی حقوق دریافت کرد.

سال 1982 میلادی سیده طاهره صفدر فعالیت خود را به عنوان قاضی آغاز کرد و مدرک ادبیات زبان اردو را از دانشگاه بلوچستان دریافت کرد.

از سال 1987 تا سال 1996 میلادی سیده طاهره صفدر در دستگاه قضاوت بلوچستان پست‌های مهمی به عهده داشت و سرانجام رئیس دادگاه عالی این ایالت شد.

کد خبر 415113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha