مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرتنی شهری گفت: بعد از مصوبه‌ دولت مبنی بر تغییر نرخ ارز قطعات وارداتی خودرو از نرخ دولتی به نرخ توافقی، یعنی از حدود چهار هزار و دویست تومان به حدود ده هزار تومان؛ شرکت خودروساز صدور پیش فاکتور را متوقف کرده‌است.

مرتضي ضامني، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: شرکت‌های خودروساز ایران خودرو و سایپا که صدور پیش فاکتور را با روندی کند انجام می‌دادند بعد از اعلام این مصوبه برای مشخص شدن قیمت نهایی ارز وارداتی تا اعلام نهایی آن، صدور پیش فاکتور را متوقف کردند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری بابیان این‌که گفته شده دولت این مصوبه را اصلاح کرده است و همان ارز دولتی برای واردات قطعات خودرو تخصیص داده می شود، گفت: باید منتظر نتیجه آن بعد از تعطیلات اخیر باشیم.

ضامني ضمن تشریح آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ثبت‌نام ۸۵۰ دستگاه تاکسی برلیانس از خردادماه سال جاری خبرداد.

او گفت: تاکنون ۸۵۰ نفر برای دریافت تاکسی برلیانس و آریو ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸۰ دستگاه تحویل متقاضی شده‌است و مابقی متقاضیان نیز در حال تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود هستند.

ضامنی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: اگر نرخ ارز توافقی بر واردات قطعات خودرو گذاشته شود طبیعتا قیمت خودرو بالاتر خواهد رفت و اگر ارز دولتی تعلق گیرد قیمت تغییری نخواهد کرد.

کد خبر 415094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha